کد خبر: 977149
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
رئیس اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره فروش چلوکباب‌های ارزان قیمت توضیح داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد حسین عزیزی رئیس اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، درباره فروش غذا‌های خیلی ارزان مثل چلوکباب اظهار کرد:وقتی قیمت تمام شده غذایی مانند چلو کباب ارزان است، این مسئله به معنای آن بوده که مواد اولیه غذا ارزان استفاده شده است و این احتمال وجود دارد که برای تهیه کباب اصلا از گوشت استفاده نکرده باشند.

او ادامه داد: البته این احتمال هم وجود دارد که برای تهیه کباب مقدار خیلی کمی گوشت استفاده شده باشد و بیشتر کباب را سویا یا سنگدان مرغ تشکیل بدهد.

رئیس اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: مصرف سویا و سنگدان مرغ مشکلی برای سلامت افراد ایجاد نمی‌کند، ولی از نظر محتوایی مواد غیر گوشتی محسوب می‌شود.

عزیزی گفت: در کباب‌های ارزان قیمت، سنگدان‌های مرغ معمولا از کشتارگاه‌های مجاز خریداری و با مقدار زیادی سویا چرخ کرده مخلوط می‌شود و به همین دلیل غذای داده شده به دست مشتری ارزان‌تر از سایر اماکن تهیه و طبخ غذاست.

رئیس اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو یاد آوری کرد: مردم با مشاهده هرگونه تخلفی مراتب را با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان مسائل مختلف پیگیری و ترتیب اثر داده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار