کد خبر: 977067
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
به دلیل دستمزد ناچیز کارگر افغانی هم از ایران خارج شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه دستمزد باید به کارگران رفاه و دلخوشی در زندگی بدهد، گفت: زمانی صنعتگران ایرانی حق‌الزحمه کارگر ایرانی را بالا می‌دانستند و در کشور‌هایی مثل آفریقا یا چین سوله می‌گرفتند و کارگاهی راه‌اندازی می‌کردند و از کارگر چینی که دستمزد پایینی داشت، استفاده می‌کردند.

حتی حاضر بودند گمرکی آن کالا را بپردازند و وارد کشور کنند ولی الان کارگران افغانستانی به دلیل پایین آمدن سطح دستمزد به کشورشان برگشته‌اند. متأسفانه امروز حقوق و دستمزد یک کارگر چینی از کارگر ایرانی بیشتر است که نشان می‌دهد ما راه را به درستی نرفته‌ایم و دستمزد کارگر را قربانی مشکلات تولید کرده‌ایم.

سید ابوالفضل علی اشرف منصوری در گفتگو با «ایسنا»، با اشاره به تشکیل اولین کمیته دستمزد شورای عالی کار درباره هزینه‌های سبد معیشت کارگران اظهار کرد: اگر خط فقر را مبنا قرار بدهیم باید بر اساس خط فقر روی دستمزد کارگران کار کنیم. در حال حاضر مذاکرات و نظرات کارشناسی زیادی در خصوص ارقام و اعداد دستمزد صورت می‌گیرد ولی اگر آن‌ها را کنار بگذاریم سبد معیشت و بن خوارباری که برای کارگران در نظر گرفته می‌شود در شأن کارگران نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار