کد خبر: 977023
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
شاعر و فعال فرهنگی اهل سنت:
جمعیت اهل سنت به مراتب کمتر از جمعیت شیعیان است، اما تعداد و درصد نامگذاری‌ها به اسامی مقدس اولاد پیغمبر (ص) در میان اهل سنت با شیعیان برابری می‌کند و حتی بلکه بیشتر است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدعبدالسلام بزرگ‌زاده، شاعر و فعال فرهنگی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با «مهر» با بیان این مطلب افزود: این عمل علقه اهل سنت به پیامبر (ص) و خاندانش است و در عمل به وحدت توجه دارند، بنابراین اهل سنت ایران نیز مانند برادران شیعه‌شان به اهل بیت (ع) ارادت ویژه دارند. وی ادامه داد: متأسفانه، چون این مسائل برای جامعه تبیین نشده از این نظر دچار مشکلات فرهنگی هستیم و شبهات بسیاری برای جوان‌ها به وجود می‌آید. بار‌ها شده سؤال کرده‌اند که مگر اهل سنت هم می‌شود اسمش حسین باشد؟ چرا نمی‌شود، حتی می‌گویند مگر می‌شود اهل سنت سید باشد؟ بله می‌شود، خود من از سادات حسینی‌ام. بزرگ‌زاده گفت: به برکت وجود نازنین پیغمبر مکرم اسلام (ص) و همچنین کلام‌الله مجید و خانه کعبه ما اشتراکات فراوان داریم. به قول مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی ما اینقدر مشترکات داریم که اختلافات جزئی فقهی به چشم نمی‌آید. این اختلافات جزئی هم طبیعی است و به قول شما باعث «گفتگو» می‌شود. بین مذاهب اهل سنت هم اختلافات وجود دارد و حتی بین فتاوای مراجع شیعه، اما مشترکات مسلمانان معمولی نیست. بالاتر از خدای متعال، کعبه و قرآن کریم و اعتقاد به ائمه اطهار (ع) و اولاد پیامبر (ص) دیگر چه داریم؟ هر هفته در نماز جمعه اهل سنت خطبه‌های متعددی در مدح پیامبر (ص) و اولاد پیامبر (ص) خوانده می‌شود.

شاعر و فعال فرهنگی اهل سنت با ابراز تأسف از اینکه کار فرهنگی در حوزه وحدت بسیار اندک بوده است، تصریح کرد: در این مسئله باید به حوزه ادبیات توجه جدی کنیم. خود من درباره امام حسین (ع) و امام رضا (ع) اشعاری سروده‌ام که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی شعر بلوچی من درباره امام رضا (ع) حائز رتبه برگزیده شد و در دوره دوم نیز شعری داشتم که رتبه دوم را به خود اختصاص داد. عبدالسلام بزرگ‌زاده درپایان گفت: امام حسین (ع) هم بزرگ‌ترین اسطوره تاریخ بشریت است. به جز مسلمانان، مسیحیان و یهودیان هم امام حسین (ع) را یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های بشری می‌دانند، به همین دلایل در میان شعرای اهل سنت بیشترین شعر‌ها درباره امام حسین (ع) گفته شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار