کد خبر: 976967
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
مدیر کل استاندارد استان اردبیل:
مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: مجهزترین آزمایشگاه عیارسنجی عسل منطبق بر آخرین تجهیزات و فنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل هاشم علایی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی و در حمایت از بخش خصوصی و خروج از تصدی‌گری هم اکنون اداره کل استاندارد استان با 28 آزمایشگاه همکار در ارتباط بوده و امورات خود را از طریق آنها انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان اردبیل در خروج از تصدی‌گری و واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در حوزه عسل نیز اردبیل قطب تولید این محصول است ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی عسل با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی بیش از گذشته احساس می‌شد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: پیش از این اعطای استاندارد به عسل صنعتی اجباری بوده اما در دو سال اخیر این امر به استاندارد تشویقی تبدیل شده ولی همچنان روی استاندارد و ارتقای کیفی این محصول به عنوان برند استان اردبیل حساس بوده و دقت بیشتری داریم.

علایی بیان کرد: پیش از این دو آزمایشگاه در حوزه عسل فعال بوده و آزمایشگاه سوم نیز با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی به شکل مجهز افتتاح می‌شود که تمام اقدامات این کار نیز به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: با همکاری رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و شکل‌گیری کمیته فنی در این دانشگاه آزمایشگاه عسل فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و با دریافت استانداردهای مورد نظر در عرضه این محصول و صادرات آن مشکلات و موانع احتمالی رفع خواهد شد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: علاوه بر عسل ما در بخش صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، رنگ و رزین و ... آزمایشگاه مجهزی را داریم به طوری که هم اکنون با اشتغالزایی 130 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شاهد فعالیت 28 آزمایشگاه همکار در حوزه استاندارد هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر