کد خبر: 976921
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
1.5 میلیون نفر از جمعیت آذربایجان شرقی در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند
معاون ستاد بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: 1.5 میلیون نفر از جمعیت استان آذربایجان شرقی در 9 هزار و 400 هکتار از مناطق بافت های فرسوده استان ساکن هستند.

مهدی اسحقی نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری بناب اظهار داشت:  141 هزار هکتار از اراضی مسکونی کشور را بافت های فرسوده تشکیل می دهند که 21 میلیون و 500 هزار نفر دراین مناطق و محلات ساکن هستند.

وی با بیان اینکه 1.5 میلیون نفر از جمعیت استان آذربایجان شرقی در 9 هزار و 400 هکتار از مناطق بافت های فرسوده استان ساکن هستند؛ اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی دولت توجه به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است و به همین جهت مسئولان استان نیز برای رفع مشکلات موجود در این مناطق تلاش مضاعفی را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: قرار است هر سال 270 منطقه از بافت های فرسوده را در کشور بازسازی شود که این طرح ظرف 10 سال آینده در 2 هزار و 700 منطقه در سطح کشور توسط دولت مورد توجه و بازسازی قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، 3 هزار و 700 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به بازآفرینی محلات هدف در کشور اختصاص یافته که 2 هزار و 150 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی بوده و مابقی به میزان یک هزار و 550 میلیارد تومان برای اجرای طرح های مختلف در این مناطق در نظر گرفته شده است.

اسحقی نژاد یادآور شد: از این میزان اعتبار سهم آذربایجان شرقی 47 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از این میزان 3 میلیارد و 920 میلیون تومان به شهرستان بناب اختصاص یافته و بعد از تبریز شهرستان بناب رتبه اول جذب اعتبارات بازآفرینی را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر