کد خبر: 976776
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مدیر کل محیط زیست استان البرز خبرداد
مدیر کل محیط زیست استان البرز از تصمیم‌گیری کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست در مورد انتقال آب طالقان به تهران از طریق تونل خبر داد.

فردین حکیمی در مورد انتقال آب طالقان به تهران به وسیله تونل، اظهار داشت: موضوع انتقال آب از سد طالقان به تهران جزو پروژه‌هایی است که مشمول مطالعات اثرات زیست محیطی است و تا مطالعات در این زمینه مورد تایید کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست قرار نگیرد مجوزی برای این موضوع صادر نمی‌شود.

مدیر کل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه آب طالقان به تهران در حال حاضر از طریق لوله در حال انتقال است،بیان کرد: قرار است که آب طالقان از طریق تونل به تهران منتقل شود و این کار با جابه جایی لوله‌ها از طریق تونل انجام می‌شود.

حکیمی با بیان اینکه در این زمینه مطالعات و ارزیابی لازم انجام شده و در استان جلسات مختلف برگزار شده است،گفت: نظرات اخذ شده دستگاه‌ها در این زمینه به کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست ارسال شده که کمیته ارزیابی در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام خطراتی برای محیط زیست دارد یا خیر،عنوان کرد این کار قطعا سبب آسیب‌هایی به چشمه‌هایی که در مسیر احداث تونل است دارد و تاثیر منفی بر روی آبدهی چشمه‌ها دارد،موضوع دیگر تخریب و نخاله‌هایی است که با ایجاد تونل جمع می‌شود و در بحث زیستگاه هم می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه متولی این طرح وزارت نیرو است،تصریح کرد: محیط زیست هنوز در مورد این موضوع تصمیمی نگرفته و ما موضوعاتی را از نظر کارشناسی ایراد گرفتیم که باید در کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست توجیه کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح هزینه دارد،گفت: اگر کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست با این موضوع موافقت کند این کار انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار