کد خبر: 976596
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
شهردار کرج :
کرج دارای جمعیتی تحصیلکرده و فرهیخته است چنان که ۳۰۰ هزار نفر دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در آن سکونت دارند. این جمعیت فرهیخته باید در وهله اول از خانه بزرگ تر خود، یعنی شهرشان محافظت کنند نه اینکه آن را مانند مسیری گذرگاهی نگریسته و از کنار مشکلات و مسائلش به سادگی بگذرند.

علی کمالی زاده، با اشاره به مفهوم شهروندی اظهار داشت: شهروند کسی است که نسبت به محیط زندگی خویش احساس تعلق و مسئولیت داشته باشد، این در حالی است که عمده ساکنان کرج نگاهی خوابگاهی و توقفگاهی به شهر داشته و احساس مسئولیت آنها نسبت به اتفاقاتی که در آن رخ می دهد چندان شاخص و بارز نیست.

وی یکی از نقاط بارز برای اثبات وجود این نگرش را در رعایت پاکیزگی و نظافت شهر ارزیابی کرد و افزود: بارها مشاهده شده که معابری از شهر ابتدای صبح کاملا تمیز و پاکیزه است؛ اما همین معبر در ساعت های پایانی شب قابل تحمل نیست به طوری که انبوهی از زباله و پسماند در آن رها شده است. این زیبنده و شایسته یک کلانشهر و شهروندانش نیست.

شهردار کرج با یادآوری اینکه همه این زباله ها و نخاله ها، هنگام وقوع بارندگی و به رغم لایروبی جوی ها و انهار، باعث انسداد مسیر آب و افزایش آب گرفتگی می شود، خاطرنشان کرد: البته ما منکر کمبودهای شهر در برخی امکانات زیرساختی در هدایت آب های سطحی نیستیم اما در کنار تلاش ما شهروندان نیز باید خود را مسئول و مقید به نگهداری و صیانت از شهرشان بدانند.

این مسئول تاکید کرد: کرج دارای جمعیتی تحصیلکرده و فرهیخته است چنان که ۳۰۰ هزار نفر دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در آن سکونت دارند. این جمعیت فرهیخته باید در وهله اول از خانه بزرگ تر، یعنی شهرشان محافظت کنند نه اینکه آن را مانند مسیری گذرگاهی نگریسته و از کنار مشکلات و مسائلش به سادگی بگذرند.

وی بیان داشت: شهروندان کرجی باید بدانند در بسیاری از شهرهای دنیا، جمع آوری زباله هفته ای یک بار انجام می گیرد اما جمع آوری زباله و نظافت شهری در کرج گاهی دو بار در روز تکرار می شود که این امر هزینه های بسیاری را به شهر تحمیل می کند.

کمالی زاده، مسئولیت پذیری ساکنان کرج در قبال شهرشان را مهمترین عامل برای پیشرفت شهر دانست و اضافه کرد: مطالبه گری شهروندان زمینه ساز تغییرات بزرگ در شهر است و لازم است هر فردی در وهله نخست خود را شهروند این کلانشهر دانسته و نسبت به اتفاقات آن بی تفاوت نباشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار