کد خبر: 976568
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین:
همایش بیمه سلامت با حضور محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت کشور، سیده حمیده زرآبادی و داوود محمدی نمایندگان قزوین در خانه ملت، استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد با بیمه سلامت برگزارشد.
استاندار قزوین در همایش بیمه سلامت:
نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند

جوان آنلاین / استاندار قزوین درهشتمین روز از هفته بیمه سلامت (سوم تا نهم آبان)، در همایشی که توسط اداره کل بیمه سلامت استان قزوین در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، گفت: با وجود تمامی تنگناها، اکنون نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند، در حوزه سلامت در استان قزوین هم گام‌های مطلوبی برداشته شده است.
 
سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص شد
هدایت‌اله جمالی پور در این همایش که محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت کشور، سیده حمیده زرآبادی و داوود محمدی نمایندگان قزوین در خانه ملت، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد با بیمه سلامت استان حضور داشتند، افزود: اظهارکرد: مهم‌ترین عزم دولت و مجلس تقویت حوزه سلامت بوده و نگاه ویژه‌ای به تامین اعتبار این بخش داشته اند؛ البته باید بپذیریم، حق مردم است که یک نظام جامعه بیمه رایگان سلامت داشته باشند به گونه‌ای که دغدغه فرد بیمار، تنها آلام ناشی از بیماری باشد و مسایل دیگر ذهن او را درگیر نکند.

وی با بیان این که همه کشور‌های توسعه یافته، یک نظام جامع بیمه‌ای وجود دارد و نظام ارجاع آن‌ها کامل است، تصریح کرد: این کشور‌ها با راه اندازی پزشک خانواده بسیاری از چالش‌های این حوزه را برطرف کرده اند، بنابراین انتظارمی رود با رفع مشکلات اعتباری کشور، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور ما عملیاتی شود.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر اختصاص یارانه‌ها به بخش سلامت، بیان کرد: بهتر بود به جای پرداخت یارانه به همه گروه‌های جامعه به افراد نیازمند ارایه و مابقی آن را در حوزه سلامت و نظام جامع رفاهی هزینه می‌شد در این صورت نظام کارآمدتری داشتیم و با شرایط بهتری روبرو می‌شدیم.

• نیمی از جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه درمانی هستند
 
سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص شد

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین نیز این همایش با تبریک هفته بیمه سلامت به دست اندرکاران این حوزه، اظهارکرد: در حال حاضر نیمی از جمعیت استان قزوین یعنی معادل ۵۰۰ هزار نفر، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این میزان ۱۳۲ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

دکتر قاسم بهرامی با بیان این که ۸۰ درصد از بیمه شدگان استان قزوین از خدمات رایگان بیمه برخوردار هستند، عنوان کرد: در استان قزوین، ۹۳۰ نفر از بیماران خاص تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار دارند، در سال گذشته نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی این افراد به طور کامل پرداخت شد.

وی با بیان این که از ۱۳ آبان ماه امسال، طرح پوشش کامل بیمه‌ای برای دهک‌های ۵ گانه عملیاتی خواهد شد، اضافه کرد: با اجرای طرح، بیمه همگانی دهک‌های یک، دو سه به صورت رایگان، دهک چهارم با پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌ها و دهک پنجم و پردرآمد با پرداخت حق بیمه کامل معادل ۵۸۸ هزار تومان در سال برای هر نفر می‌توانند از مزایای بیمه سلامت برخوردار شوند.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه سلامت در استان با بیش از ۷۰۰ موسسه، درمانگاه، بیمارستان، موسسه، آزمایشگاه، فیزیوتراپ، پیشخوان دولت قرارداد دارند و به همه گروه‌ها به ویژه افراد کم درآمد خدمات مورد نیاز درمانی ارایه می‌دهند.

• طرح بیمه سلامت ایده خوب دولت بود
 
سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص شد
رییس مجمع نمایندگان استان نیز در این مراسم با تاکید بر این که اجرای طرح بیمه سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور ضروری است، بیان کرد: طرح تحول سلامت و بیمه رایگان از طرح‌های خوبی است که دو لت نسبت به اجرای آن گام برداشت، باید کمک کنیم در مسیر اصلی خود قرار گیرد، چراکه اجرای درست طرح بیمه سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده از می‌تواند مشکلات درمانی خانواده‌های کم درآمد را برطرف کند.

مهندس سیده حمیده زرآبادی تصریح کرد: طرح بیمه سلامت ایده بسیار خوبی بود که از سوی دولت ارائه شد، مجلس هم بیشترین بودجه را به این بخش اختصاص داده؛ اما در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی هستیم که به درستی در مسیر تعیین شده، حرکت کند.

• فراگیر شدن بیمه همگانی، عدالت اجتماعی است
 
سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص شد
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر توجه جدی به توسعه دولت الکترونیک در بخش بیمه سلامت تاکید کرد و اظهارکرد: توسعه دولت الکترونیک و فراگیر شدن بیمه همگانی برای افراد کم درآمد از سیاست‌های دولت در اجرای عدالت اجتماعی است و باید جدی تلقی شود.

داود محمدی با بیان این که بیمه سلامت تاکنون خدمات ارزشمندی به مردم ارایه کرده و ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که مردم استان از خدمات بیمه سلامت رضایت خوبی دارند، عنوان کرد: دکتر بهرامی از مدیران پرتلاش استان است که در تکریم ارباب رجوع، روی گشاده، ارایه دادن خدمات متنوع، ارایه سرویس، رسیدگی به نیاز‌های ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم به خوبی گام برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس از بیمه سلامت حمایت می‌کند، بیان کرد: راه اندازی دفاتر بیمه سلامت در شهرستان‌ها و واگذاری برخی کار‌ها به دفاتر پیشخوان از کار‌های خوب دیگری است که در استان قزوین بخوبی عملیاتی شده است.
 
سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص شد
گفتنی است؛ در ادامه از ۱۵ نفر از پزشکان عمومی مراکز بهداشت روستایی، پزشکان متخصص، مسوولان داروخانه ها، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، دفاتر پیشخوان طرف همکار بیمه سلامت و اصحاب رسانه به پاس همکاری صمیمانه با بیمه سلامت استان تجلیل شد.
 
سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص شد
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار