کد خبر: 976406
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
دبیر کل ناتو در سخنانی به مناسبت هفتادمین سال تاسیس این سازمان در برلین گفت: ناتو باید گفت‌وگوی سازنده‌ای با روسیه آغاز کند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در سخنانی به مناسبت هفتادمین سال تاسیس این سازمان در برلین گفت: ناتو باید گفت‌وگوی سازنده‌ای با روسیه آغاز کند.

او افزود: ناتو قصد ندارد به جنگ سرد یا مسابقه تسلیحاتی بازگردد.

دبیرکل ناتو همچنین گفت: بین هم پیمانان در سوریه اختلاف نظر وجود دارد. آنچه اخیرا در سوریه اتفاق افتاده تایید می‌کند که تلاش برای یافتن راه حل سیاسی ضروری است. آمریکا از ناتو حمایت بسیار زیادی می‌کند، زیرا برای این کشور مهم است.

او افزود: آمریکا درباره چین که قدرت آن در زمینه اقتصادی و نظامی در حال افزایش است، نگران است و واشنگتن باید به دوستان خود نزدیک بماند.

استولتنبرگ همچنین گفت: از همه اعضای ناتو انتظار دارم که سهم مالی خود را در پیمان ناتو افزایش دهند. بیشتر کشور‌های اروپایی پس از جنگ سرد، هزینه‌های دفاعی خود را کاهش دادند؛ اما اکنون باید این هزینه‌ها افزایش یابد.

او همچنین گفت: باید روابط خود را با روسیه بهبود بخشیم، زیرا روسیه همسایه ما است و باید از ورود به نزاع با آن خودداری کنیم.

دبیر کل ناتو تاکید کرد: همکاری بین اروپا و آمریکا موجب شد اتحاد آلمان امکان پذیر شود و جنگ سرد پایان یابد. تلاش برای جدا کردن اروپا از آمریکای شمالی به شکست منجر خواهد شد. ناتو همواره به ایفای نقش خود در حمایت از اعضای این سازمان می‌پردازد. آمریکا پشت اروپا را خالی نخواهد کرد؛ بلکه در زمینه امنیت اروپا سرمایه گذاری خواهد کرد.

استولتنبرگ تاکید کرد: چین در زمینه تکنولوژی پیشتاز است و این موضوع بر تاثیرگذاری آن در جهان می‌افزاید.

او افزود: آلمان در افزایش توانمندی‌های ناتو سهیم است و این پیمان برای وحدت اروپا تلاش می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار