کد خبر: 976322
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
هشدار نسبت به وجود خانه‌ها در حریم رودخانه‌ها
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ریزش کوه در شهرک باغمیشه مشکلات جدی برای برخی از هموطنان ایجاد کرده است که اهالی منطقه توانایی تغییر خانه خود را ندارند که از ابتدا باید این کار را می‌کردیم و اجازه ساخت نمی‌دادیم.
علیار راستگو  در همایش پدافند غیرعامل که در سالن رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مقوله پدافند عیرعامل یک مقوله بسیار گسترده و متنوع است و هر چند در کشور ما بیش از یک دهه است که این کار آغاز شده و به دلیل نو بودن موضوع، متناسب کار‌های خوبی صورت گرفته، ولی کشور‌های پیشگام در این زمینه با سابقه ۱۰۰ ساله کار‌های زیادی انجام داده است.  

وی با بیان اینکه موضوع پدافند یکی از مهم‌ترین موضوعات است و با توجه به خروجی تجارب می‌توان پدافند غیرعامل را یک مسئله مهم در کشور دانست.  

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: خروجی و مخرج پدافند غیرعامل پایداری محلی، منطقه‌ای، ملی و کشوری را در بر دارد.  

وی خاطرنشان کرد: اگر الان در دانشکده داروسازی هستیم یعنی مواد اولیه، نیروی انسانی، تجهیزات، ولی در نهایت خروجی آن تولید دارو است.  

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه ابراز کرد: باید جامعه را در سطح محلی و منطقه‌ای و ملی پایدار نگه داشت.  

وی با اشاره بر سه مولفه پایداری، جامعه و ملی تصریح کرد: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری مردم این مولفه‌های لازم می‌باشد.  

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در عجب‌شیر و آذرشهر حادثه سیل را داشتیم به‌طوریکه دبی رودخانه فقط برای یک دهانه پر بوده و از طرفی حریم رودخانه پر از خانه بود و در این خصوص نمی‌توان جلوی سیل را گرفت، ولی می‌توان فرهنگ مردم را بالا برد و کار‌های پدافندی انجام داد.  

وی بیان کرد: در مقطعی همه پزشکان را در ۱۷ شهریور جمع کردیم که علاوه بر ترافیک، دپوی تجهیزات درمانی در یک منطقه را ایجاد کرده است.  

راستگو با بیان اینکه دو بیمارستان در خاوران ساخته می‌شود که می‌تواند موثر باشد، گفت: ساخت مراکز تخصصی، فوق تخصصی، درمانگاه‌ها و پاراکلینیک‌ها  بسیار موثر هستند.  

وی متذکر شد: ریزش کوه در شهرک باغمیشه مشکلات جدی برای برخی از هموطنان ایجاد کرده است که اهالی منطقه توانایی تغییر خانه خود را ندارند که از ابتدا باید این کار را می‌کردیم و اجازه ساخت نمی‌دادیم.  

راستگو با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل مقوله جدیدی است و اگر همه آن را باور کنند می‌توان مشکلات زیادی را حل کرد، اضافه کرد: انجام کار‌های ضد پدافندی در خود خانواده‌ها و به صورت شخصی یکی از معضلات اصلی است، زیرا بحث پدافند غیرعامل صرفا حمله شیمیایی و مشکل کلی نیست بلکه در زندگی تک به تک افراد اثرگذار می‌باشد.  

وی اذعان داشت: مدیر پدافند غیرعامل باید مدیر، صبور و تحصیلات مناسب، علم، آگاهی و تخصص بالا نسبت به این موضوع داشته باشد.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر