کد خبر: 976243
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
در پی موضع‌گیری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا علیه فرد افشاگری که اظهارات وی به آغاز روند استیضاح ترامپ منجر شد، این شخص پیشنهاد داد که به صورت مستقیم با جمهوریخواهان حاضر در کمیته اطلاعاتی که سرپرستی تحقیقات در زمینه استیضاح را بر عهده دارند، ارتباط داشته باشد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اقدام اخیر رئیس‌جمهور امریکا به همراه رد نکردن امکان تعطیلی دولت، نشانی از ادامه تلاش‌های وی برای فرار از استیضاح است.

ترامپ در اقدامی که در چنین شرایطی غیرمعمول است، فرد افشاگر درباره تماس تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را آدم وابسته به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین امریکا دانسته و از او خواسته است تا هویت خود را افشا کند. وی در توئیتی با خطاب قرار دادن مستقیم عامل افشاگر نوشت که این شخص موضوع را اشتباه متوجه شده و باید هویت خود را برملا کند. رئیس‌جمهور امریکا به این حد هم بسنده نکرد و گفت که رسانه‌های دروغ‌پرداز که بازوی حزب دموکرات هستند علاوه بر مطلع بودن از هویت افشاگر مخالف وی، نمی‌خواهند هویتش را افشا کنند، زیرا در آن صورت باید تاوانی سنگین بپردازند.

در واکنش به این اقدام ترامپ، «مارک زید» وکیل فرد افشاگر گفت که چنین اقدامی در واکنش به تلاش‌های جمهوریخواهان به منظور پی بردن به هویت این افشاگر که عضوی از جامعه اطلاعاتی امریکا است، صورت گرفته است؛ موضوعی که شبکه خبری سی. بی. اس هم بر آن صحه می‌گذارد. زید در این مورد در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «جمهوریخواهان به دنبال پی بردن به هویت موکل ما بوده‌اند و این اقدام می‌تواند امنیت او و خانواده‌اش را در خطر قرار دهد.» وکیل افشاگر ماجرای اوکراین‌گیت اعلام کرد که موکلش می‌خواهد به سؤالات نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان به صورت کتبی پاسخ دهد. وکیل این مقام امریکایی همچنین گفت که پیشنهاد تازه او که خطاب به «دوین نونس» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا و از اعضای کمیته اطلاعات این مجلس مطرح شده، نشانگر تمایلش برای رسیدگی غیرجانبدارانه به شکایتش علیه ترامپ است. «اندرو بَکِج» یکی دیگر از وکلای این مقام اطلاعاتی هم گفت‌: «بگذارید کاملاً روشن صحبت کنم. تمایل ما برای همکاری تغییر نکرده است. با این حال چیزی که به نظر ما توهین آمیز است و با آن مخالفیم، تلاش برای افشای هویت این افشاگر است.»

جمهوریخواهان همچنان در مسیر تمرد
در ادامه کارشکنی‌های جمهوریخواهان در مسیر استیضاح ترامپ، یکی از مقامات دولتی امریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که سه نفر از مقام‌های دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در جلسه پرسش و پاسخ مجلس نمایندگان امریکا که بخشی از تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور است، شرکت نمی‌کنند. «راس ووت» که سرپرست دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید است به علاوه دو مدیر مرتبط دیگر در دفتر بودجه به نام‌های «مایکل دافی» و «برایان مک‌کورماک» هم در جلسات مجلس نمایندگان حاضر نخواهند شد. ترامپ هم در جریان گفتگو با خبرنگاران، تعطیلی دولت فدرال را در صورتی که دموکرات‌ها برای پیشبرد طرح استیضاح پافشاری کنند، رد نکرد. وی در این مورد گفت: «بستگی به مذاکرات دارد؛ من به هیچ چیزی متعهد نخواهم بود.» موضع‌گیری رئیس‌جمهور امریکا درباره تعطیلی دولت در شرایطی است که «چاک شومر» سناتور دموکرات هفته گذشته از احتمال تعطیلی دوباره دولت امریکا ابراز نگرانی کرده بود، با این حال «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا نیز پیش‌بینی کرده که تعطیلی دولت رخ نخواهد داد. کنگره تا سی‌ام آبان (۲۲ نوامبر) مهلت دارد درباره طرح بودجه به توافق برسد.

دموکرات‌ها، درخواست ترامپ از زلنسکی در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی برای تحقیق درباره فعالیت‌های اقتصادی خانواده «جو بایدن» در اوکراین و منوط کردن کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به این موضوع را مصداق سوءاستفاده از قدرت برای منافع شخصی خوانده‌اند و تلاش می‌کنند با توسل به این موضوع رئیس‌جمهور امریکا را به پای میز استیضاح بکشانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار