کد خبر: 976242
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا جرات اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد.
آزادپور
سید حسین نقوی‌حسینی روز دوشنبه در مراسم سخنرانی پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر ایلام اظهار داشت: امروز مردم ایلام یکی از بی‌نظیرترین راهپیمایی را انجام دادند و حضور مردم پررنگ و گسترده بود.

وی افزود: راهپیمایی امروز کاملا منسجم برگزار شد، از تمامی اقشار به خصوص دانش آموزان و دانشجویان حضوری فعال داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموزان اگر تاریخ انقلاب اسلامی ایران را بخوانند، وقتی که شاه می‌خواست نخست وزیر خود را در سال ۱۳۳۹ جابجا کند به واشنگتن سفر کرد و آمریکایی به آن اجازه دادند که نخست وزیر خود را عوض کند.

وی گفت: آمریکا مصیبت ۸۰ سال بدبختی و گرفتاری کشور بود، چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب و چه در دوران بعد از پیروزی انقلاب که باهمه توان در مقابل ملت ما ایستاده است.

نقوی حسینی اضافه کرد: در سیزده آبان سال ۵۸ گلوله‌های آمریکایی‌ها سینه دانش آموزان ما را شکافت، دانش آموزان و دانشجویانی که برای مبارزه با استکبار و استبداد به صحنه آمده بودند سینه آن‌ها در مقابل دانشگاه تهران شکافته شد و خون آن‌ها سنگ فرش خیابان‌های تهران را رنگین کرد.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم همه توان را به کار گرفتند و با ملت ایران مقابله کردند که نتوانند پیشرفت و حرکت کنند، اما جمهوری اسلامی و ملت انقلاب ایران نه حکومت شاه بود و نه ملت قبل از انقلاب که تسلیم آمریکایی‌ها شود.

وی ادامه داد: ملت ایران چهل سال مقاومت کرد، البته آمریکایی‌ها هم همچنان چهل سال همه توان خود را به میدان آوردند و گزینه‌های خود را بر روی میز گذاشتند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه آمریکا با تمام توان در میدان حاضر است، گفت: آمریکا جرات اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: آمریکا تمام توان خود را علیه ملت ایران به‌کار گرفته است، در قضیه برجام نیز آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

وی گفت: در این توافق هیچ جایی و بندی برای فسخ قرارداد پیش‌بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه ایران به همه تعهداتش عمل کرده است، یادآور شد: اروپایی‌ها تا امروز هیچ تعهدی از تعهدات خود را عملی نکرده‌اند و از ابتدا نیز مشخص بود که اروپایی‌ها عزمی برای مقابله با سیاست‌های آمریکا را ندارند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر