کد خبر: 976226
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
دزد جوان که با همدستی دوستش وارد مراکز دانشگاهی شده‌است و اموال دانشجویان را سرقت می‌کرد سرانجام به دام پلیس افتاد. تلاش کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران برای بازداشت همدست متهم همچنان در جریان است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، تلاش مأموران پلیس‌آگاهی تهران برای بازداشت متهمان از صبح روز ۲۱‌مهرماه به جریان افتاد. آن روز پسری دانشجو با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران کلانتری‌۱۴۸ انقلاب برای بررسی ماجرا در محل حاضر شدند دانشجوی جوان گفت که کوله‌پشتی‌اش که حامل دوربین‌عکاسی‌اش بوده به همراه لپ تاپش سرقت شده است. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه‌۱۵ دادسرای ناحیه شش در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره بیستم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. شاکی در توضیح بیشتر شکایت خود به کارآگاهان گفت: من دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی هستم. یک روز برای مطالعه به کتابخانه دانشگاه رفتم و مشغول کار با لپ تاپم شدم. مدتی که گذشت برای پنج‌دقیقه از میزی که مشغول کار بودم فاصله گرفتم. وقتی که برگشتم دیدم که لپ‌تاپم به همراه کوله‌پشتی‌ام که دوربین‌عکاسی‌ام هم داخلش بود، سرقت شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس با حضور در محل، دوربین‌های مداربسته را بررسی کردند و متوجه شدند که سرقت از سوی دو مرد حدوداً ۲۵‌ساله رقم خورده است. بررسی‌ها برای شناسایی و بازداشت دو سارق در جریان بود که شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شد. تحقیقات بعدی کارآگاهان با حضور در محل‌های سرقت و بررسی دوربین‌های مداربسته حکایت از این داشت که سرقت‌ها از سوی همان دو مرد جوان در حال رقم خوردن است. بررسی‌های گام به گام کارآگاهان در جریان بود تا اینکه آن‌ها موفق شدند یکی از سارقان را که رامین نام داشت شناسایی کرده و اول‌آبان‌ماه او را در مخفیگاهش غافلگیر و بازداشت کنند.

رامین ۲۵ ساله در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از دانشجویان اعتراف کرد و گفت: از مدتی قبل دچار مشکلات زیاد مالی شدم و به خاطر اینکه نتوانستم راهی برای تأمین مشکلاتم پیدا کنم تصمیم به سرقت گرفتم. سرقت‌هایم را هم از شش‌ماه قبل با کمک یکی از دوستانم که سعید نام دارد شروع کردم. برای سرقت هم محیط‌های دانشگاهی را انتخاب کردیم و به عنوان دانشجو وارد این‌محیط‌ها می‌شدیم. ابتدا به سراغ دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس رفتیم. یکی از ما از محیط‌های اطراف مراقبت می‌کرد و فرد دوم هم در فرصت مناسب اموال دانشجویان که بیشتر لپ تاپ یا دوربین عکاسی بود را سرقت کرده و اموال سرقتی را هم به مالخری در چهارراه ولیعصر می‌فروختیم و پول آن را هم بین خودمان تقسیم می‌کردیم.

با اطلاعاتی که رامین در اختیار پلیس گذاشت سعید هم شناسایی شد، اما مشخص شد که او به شهری در غرب کشور گریخته‌است که تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. کارآگاهان همچنین مالخر پرونده را در چهارراه ولیعصر شناسایی و بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه او ۹‌لپ تاپ و دو دوربین عکاسی سرقت شده را کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه سید شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با جرائم سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت گفت: با اعتراف‌های رامین به سرقت‌های سریالی از دانشجویان تلاش برای شناسایی مالباختگان و کشف جرائم بیشتر متهم در جریان است. وی همچنین گفت: همدست متهم بازداشت شده هم تحت تعقیب پلیس قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار