کد خبر: 976206
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که طرح «صلح هرمز» متناسب با منافع کشور‌های منطقه باید با سیاست‌های تنش‌زدا و همکاری‌جویانه اجرا شود.
حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به پیام دولت جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره پویش «صلح هرمز» گفت: موضوع طرح صلح هرمز از طرف جمهوری اسلامی هنوز با اقبال عملی مواجه نشده و فقط قطر از این طرح حمایت کرده است. وی با اشاره به تأکید نخست وزیر سابق قطر از پیشنهاد گفتگو با ایران در موضوع خلیج فارس ادامه داد: قطری‌ها واقعاً در شرایط بحرانی به عینه دیده‌اند که سیاست جمهوری اسلامی ایران ثبات‌ساز است. نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قطری‌ها واقع‌گرایانه تحولات را می‌بینند، عنوان کرد: در زمانی که قطر تحریم شده بود، جمهوری اسلامی به این کشور کمک کرد.
فلاحت پیشه با اشاره به موضوع صلح هرمز خاطرنشان کرد: اگر دیپلمات‌ها بتوانند بهتر کار کنند طرحی که آقای روحانی داده است، قابلیت اثربخشی دارد. من معتقدم در قالب این طرح باید با سیاست تفصیلی برای هر کشور برنامه خاصی داشت و نهاد‌های مشخصی را ایجاد و افراد خاصی را مأمور کرد تا این طرح را به نتیجه برسانند. این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید براینکه طرح صلح هرمز نمی‌تواند یک طرح کلی باشد، مطرح کرد: طرح صلح هرمز را باید به صورت تفصیلی اجرا کرد، یعنی اینکه در قبال برخی از کشور‌ها مانند قطر و عمان می‌توان به سمت راهبرد‌های مشترک حرکت کرد، ولی در قبال برخی از کشور‌ها مانند عربستان و امارات باید سیاست تنش‌زدایی را در پیش گرفت. همچنین در قبال برخی از کشور‌ها مانند کویت باید سیاست همکاری‌جویانه را در دستور کار قرار داد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با پیشنهاد پویش صلح هرمز به دنبال نقش محوری در خلیج فارس نیست، خاطرنشان کرد: هر زمان که تلاش کنیم نقش محوری داشته باشیم، اولین ضربه را به طرح‌ها زده ایم، چراکه طرح‌های همکاری منطقه‌ای سیاست همکاری جویانه را ایجاب می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار