کد خبر: 976122
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: شهدای دانش‌آموز با ایستادگی در برابر استکبار و زورگویان جان خود را در راه اسلام و حقانیت اسلام فدا کردند.
به گزارش خبرنگار جوان از سنندج، حجت‌الاسلام علیرضا کاوه در مراسم ۱۳ آبان که در مدرسه شهید نامدار مرادی به مناسبت روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی برگزار شد، اظهار کرد: روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

وی همچنین در این مراسم برای دانش‌آموزان سرفصل‌های قیام مقدس دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۵۸ را بیان کرد و افزود: این دانش‌آموزان جانانه مقابل زورگویی و دستگاه طاغوت به ندای شهدا و امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در راه اسلام و حقانیت اسلام جان دادند.

حجت‌الاسلام کاوه همچنین به بیان تسخیر لانه جاسوسی که سر منشا همه فتنه‌ها و شیطنت‌ها در ایران اسلامی و منطقه بود پرداخت و در ادامه یکایک جنایت آمریکا نسبت به مردم مسلمان ایران از جمله تحریم اقتصادی، تحمیل ۸ سال جنگ، ترور دانشمندان و اندیشمندان ایرانی، کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی هواپیمای غیر نظامی ایران که آن حادثه منجر به شهادت ۲۹۰ مسافر شد را تشریح و اظهار کرد: این جنایات هیچگاه از خاطره‌ها حذف نخواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه ۱۳ آبان دارای پیام‌های زیادی است، افزود: سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاول‌گران را به زباله دان تاریخ بسپارند و علاوه بر آن به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی‌های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه» به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند.

وی اعلام کرد: واقعه‌ی سیزده آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد و پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس‌هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت.

وی در پایان اضافه کرد: در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه‌ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر