کد خبر: 976067
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به دنبال شکست‌های متعدد در اجرای برگزیت در موعد از پیش تعیین شده، دیروز ناچار به عذرخواهی شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: جانسون که پیش‌تر بار‌ها تأکید کرده بود تحت هر شرایطی در موعد مقرر۳۱ اکتبر (۹ آبان)، برگزیت (روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را اجرایی خواهد کرد، روز یک شنبه ضمن مقصر دانستن پارلمان این کشور در موضوع درخواست تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا، به دلیل بدقولی در اجرای این تعهد، عذرخواهی کرد.

وی در گفتگو با با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: «ما به توافقی عالی با اتحادیه اروپا رسیدیم؛ توافقی که مردم می‌گفتند غیرممکن است. ضمن اینکه پارلمان هم تأیید کرد این توافق خوب است، اما از اجرایی کردن آن خودداری کرد.» وی با ابراز تأسف از بدقولی در این زمینه گفت: «درباره این مسئله احساس حسرت دارم. تفاوت این دولت با سایر احزاب این است که ما توافقی داریم که آماده اجرا است. وجود چنین تمدیدهایی، ناراحت‌کننده است. مردم و صاحبان مشاغل، در چنین وضعیتی نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند.» وی افزود: «من به هیچ وجه خواهان برگزاری انتخابات نیستم. چیزی که می‌خواهم انجام دهم به نتیجه رساندن تلاش برای برگزیت است، اما باید تصمیم بگیرم آیا این تمدید‌های بی انتها کار عاقلانه‌ای است؟ برای همین برگزاری انتخابات ضروری است. این تنها راه خروج از اتحادیه اروپا است.»

جانسون در حالی پارلمان را در فرآیند کنونی مقصر می‌داند که در نظرسنجی‌ها هم وضع مطلوبی ندارد و از طرفی اسکاتلند هم همچنان بر طبل استقلال می‌کوبد.

هزاران اسکاتلندی شنبه با تجمع در «گلاسکو» بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند خواستار جدایی از بریتانیا و تبدیل شدن به کشوری مستقل شدند. «نیکلا استروجن» وزیر اول اسکاتلند نیز از حاضران در این تجمع بود و در سخنرانی‌اش بار دیگر وعده استقلال اسکاتلند را داد. وی گفت: «انتخابات عمومی که در تاریخ ۱۲ دسامبر برگزار می‌شود مهم‌ترین انتخابات برای اسکاتلند است و آینده کشور در گرو آن است. زمان آن رسیده که آینده را خودمان انتخاب کنیم، زمانی که اسکاتلند یک کشور مستقل باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار