کد خبر: 975929
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
تاکید بر انتقال به موقع حقابه تالاب قوریگل
فرماندار شهرستان بستان آباد ساخت و ساز‌های غیرمجاز اطراف مسیل‌ها و لایروبی نیمه تمام اوجان چای بستان آباد را تهدیدی بزرگ در مواقع بارندگی عنوان کرد و خواستار تسریع در انتقال حقآبه تالاب بین المللی قوریگل تا ۱۵ آبان شد.
سیدعلی موسوی  در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بستان آباد به انتقال حقابه تالاب قوریگل از محل صبری چای تا ۱۵ آبان ماه تاکید کرد و اظهار داشت: سهل انگاری در آبگیری بموقع این تالاب منجر به کم آبی و مشکلات دیگری در حیات آن خواهد شد.

فرماندار بستان آباد به تدابیر اتخاذ شده در سال گذشته برای وضعیت آبی تالاب قوریگل اشاره کرد و گفت؛ در حال حاضر میزان آب این تالاب یک میلیون متر مکعب است.

موسوی از ساخت و ساز‌های مسکونی و تجاری در برخی از مسیل‌های شهر بستان آباد انتقاد کرد و این مسیله را تهدیدی بزرگ برای مردم در هنگام بارندگی‌ها عنوان کرد.  

وی کوتاهی هیچ دستگاهی در قبال ساخت و ساز‌ها در مسیل‌ها را غیرقابل گذشت دانست و خواستار بازگشایی هر چه سریع‌تر مسیل‌های شهرستان بستان آباد شد.

فرماندار بستان آباد در مورد لایروبی نیمه تمام اوجان چای در شهر بستان آباد گفت: لایروبی نیمه تمام اوجان چای و انباشت لایروبی‌های انجام شده در حاشیه این رودخانه، تبدیل محلی غیر قانونی برای پارکینگ خودرو‌ها شده است که با کوچکترین سیلاب شاهد خسارات جبران ناپذیری در حاشیه این رودخانه بوجود خواهد آورد.

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از سهل انگاری دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی را دوچندان کرده است، گفت؛ بهترین گزینه برای کاهش خسارت‌های سنگین ناشی از بلایای طبیعی پیشگیری و تعامل بین دستگاه‌ها است.

هنربر به خواستار بروزرسانی بانک اطلاعاتی شهرستان‌ها جهت استفاده در مواقع بحرانی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر