کد خبر: 975792
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
سرلشکر سلامی:
فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا بزرگترین صادرکننده سلاح و مهمترین طرف شرکت کننده در جنگ‌های جهان است، ولی در گفتار مقامات ایالات متحده از امن شدن جهان صحبت می‌شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از دیوارنگاره‌های لانه جاسوسی سابق آمریکا که صبح امروز (شنبه) با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد با تبریک و تهنیت فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و سپاسگزاری از خداوند به دلیل فرا رسیدن چهلمین سال پایان دادن به این مکان گفت: اینجا سال‌ها محلی برای تلاش علیه منافع کشور بوده است.

وی افزود: آمریکا برای دو شخصیت تضادگونه است، آمریکا مستقیم یا با واسطه در اکثر جنگ‌ها طی گذشته ۴۰ سال در منطقه و جهان اسلام نقش‌آفرینی کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: هشت و نیم میلیون نفر کشته حاصل دخالت مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا در جنگ‌ها است.

سردار سلامی افزود: آمریکا بزرگترین صادرکننده سلاح و مهمترین طرف شرکت کننده در جنگ‌های جهان است، ولی در گفتار مقامات ایالات متحده از امن شدن جهان صحبت می‌شود.

وی اظهار داشت: توان نظامی آمریکا نشان می‌دهد که در این کشور چیزی جز ایجاد فرصت برای نابودی سیاره زمین وجود ندارد. در حالی که آن‌ها صحبت از مقابله با تولید سلاح‌های کشتار جمعی می‌کنند و اولین کشوری هستند که به سلاح هسته‌ای دست یافته و از آن استفاده کردند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: همه دستگاه‌های شکنجه توسط آمریکایی‌ها ساخته و به رژیم‌های دیکتاتور و مستبد ارسال می‌شود. آیا این حقوق بشر است؟

سردار سلامی افزود: آمریکایی‌ها از آزادی و دموکراسی سخن می‌گویند، ولی همه دیکتاتور‌های عالم مهره‌های بازی شطرنج آن‌ها در جهان هستند. دیکتاتور‌هایی مانند شاه ایران و پادشاهان مرتجع در کشور‌های اسلامی عوامل آن‌ها بوده و هستند و در هر نقطه عالم کودتایی رخ می‌دهد توسط واشنگتن اجرا می‌شود.

وی با اشاره به انجام کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ در ایران که به حاکمیت شاه برای ۲۵ سال منجر شد، افزود: اقدام آمریکا در کودتا و بقای محمدرضا شاه باعث عقب ماندگی ایران شد و خوی استعماری را گسترش داد.

فرمانده کل سپاه گفت: آیا رژیمی که طراح کودتا در کشور‌های مختلف است، می‌تواند پرچمدار دموکراسی در جهان باشد؟ به نظر می‌رسد باید در تعریف واژه‌ها و مفاهیم در ادبیات سیاسی با نگاه آمریکایی تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

سردار سلامی اظهار داشت: این ارمغان آمریکا برای کشور‌ها است که در حرف با تروریسم مبارزه می‌کند، ولی رئیس جمهور فعلی می‌گوید که اوباما موسس داعش است، داعشی که بزرگترین جنایات بشر در تاریخ به نام آن ثبت شده و از دریچه دوربین به جهان مخابره شده است.

وی با اشاره به بحران سوریه ادامه داد: آیا جهان می‌تواند واقعیت‌های سوریه را نادیده بگیرند؟ آیا آواره شدن مردم سوریه در کشور‌های دیگر، تبدیل شدن این ملت عزیز به ملت فقیر و تشدید ناامنی در عراق، حمله به کارخانه سرم سازی در سودان و زدن هواپیمای ایرانی با ۲۹۰ مسافر را می‌توان نادیده گرفت.

فرمانده سپاه گفت: آمریکا مجبور شده است فضای راهبردی خود را به عرصه عملیاتی تغییر دهد و همراهان این کشور در منطقه دیگر قادر به حفظ منافع ملی واشنگتن نیستند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: آمریکا در نقاط عالم، منافع حیاتی برای خود تعریف کرده و این موضوع باعث شده که در جغرافیای جهان به افزایش قدرت نظامی دست بزند.

وی ادامه داد: آمریکا دیگر نمی‌تواند دستاورد‌های سیاسی خود را در حوزه اقتصادی تسری دهد چراکه بودجه هزینه کردش از منافع اقتصادی افزایش پیدا کرده و دیگر موازنه برقرار نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: آمریکایی‌ها هرچه بیشتر تلاش می‌کنند، بیشتر شکست می‌خورند. سالهاست که دیگر جهان شاهد پیروزی برای آن‌ها نیست و اقداماتشان تبدیل به موفقیت نمی‌شود.

سردار سلامی ادامه داد: شرایط طوری شده که آمریکا هزینه می‌کند و دشمنانش طعم پیروزی را می‌چشند و به رغم تلاش واشنگتن دیگران از آن استفاده می‌کنند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار