کد خبر: 975772
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی گفت: شیب رودخانه ارس رو به جمهوری اسلامی است که خاک را می‌خورد ولی با صاف‌سازی توانستیم هزار کیلومتر زمین را آزاد کنیم.

یوسف غفارزاده  در شورای اداری آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس قوه قضائیه در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای مدیریت سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل در استان کارهای زیادی شده است در حالی که استان ۲۵ هزار کیلومتر رودخانه دارد و نقاط حادثه‌خیز 2 هزار و 500 کیلومتر می‌باشد ولی ما یک‌هزار و 500 کیلومتر را آزادسازی کرده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان افزود: با وضعیت روند اعتبارات سالانه می‌توان ۳۰ کیلومتر آزادسازی کرد.

وی با تاکید به بسیج تمام ماشین‌آلات استان در فروردین ماه امسال برای پشتیبانی در شهرستان، گفت: استان تبدیل به کارگاه آزادسازی رودخانه‌‌ها شده و ۱۳۰ کیلومتر آزادسازی رودخانه در فروردین انجام گرفت. 

غفارزاده تصریح کرد: شیب رودخانه ارس رو به جمهوری اسلامی است که خاک را می‌خورد ولی با صاف‌سازی توانستیم هزار کیلومتر زمین آزاد کنیم. 

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان آب‌های زیرزمینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان وضعیت مناسبی در این خصوص دارد ولی یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم ولی سال قبل با اقدامات حفاظتی و کارهایی برای افزایش راندمان کشاورزی، تراز آب‌های زیرزمینی نسبت به سال قبل مثبت است و ۶۰ میلیون تراز مثبت شده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر