کد خبر: 975614
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان :
دکترحجت‌الاسلام محمدعلی انصاری گفت : باید جشنواره‌ مطبوعات به شکل مطلوبی برگزار شود تا در پیشبرد اهداف رسانه‌ها و مطبوعات وکاهش دغدغه‌های خبرنگاران موثر باشد وهدف ماازچنین جشنواره ایجاد تحول و توسعه کیفی برای رسانه و مطبوعات است ودر این رویداد می تواند دربهبود فعالیت اصحاب رسانه و برای شناخت استعدادهای خبرنگاران و روزنامه نگاران گامی به جلو برداریم.

به گزارش ناهید ایزدی خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،دکترحجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در نشست خبری باخبرنگاران واصحاب رسانه که در مجتمع مطبوعات اصفهان برگزارشد ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و قبولی عزاداری درماه صفر و ایام اربعین، دلدادگان مکتب امام حسین (ع) با پای جسم به محضر ایشان عرض ارادت کرده و یک حرکت عظیم جهانی و بین‌الملل را ثبت کردند، این حماسه عظیم سند افتخار همه تشیع و آزادی خواهان جهان است که مردم مؤمن و شهیدپرور اصفهان سهم به سزایی در این حرکت داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به نقش مطبوعات در توسعه فرهنگی اشاره داشت واظهار نمود : رسانه و مطبوعات حوزه حساسی است که اگر این حوزه به رسالت حقیقی خود عمل نمایند توسعه فرهنگ جامعه را در پی خواهد داشت.

وی به بیان رویدادهای فرهنگی این استان پرداخت و ادامه داد: حوزه فرهنگ در طول سال حوزه پرترافیکی است اما در آبان ماه رویدادهای متعددی پیش‌بینی‌شده که برخی به مناسبت ملی و برخی هم به‌تناسب خود اصفهان است.

دکترانصاری اذعان نمود : اگر جشنواره‌ مطبوعات به شکل مطلوبی برگزار شود می تواند در پیشبرد اهداف رسانه‌ها و مطبوعات وکاهش دغدغه‌های خبرنگاران موثر باشد وهدف ماازچنین جشنواره ایجاد تحول و توسعه کیفی برای رسانه و مطبوعات  است ودر این رویداد می تواند دربهبود فعالیت اصحاب رسانه موثر واقع شود و برای شناخت استعدادهای خبرنگاران و روزنامه نگاران گامی به جلو برداریم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در توسعه جوامع ابراز داشت: اهمیت رسانه و مطبوعات در توسعه هر کشور برای همگان به‌خوبی قابل‌درک است اما رسانه‌ها و مطبوعات همچون بخش‌های دیگر کشور نیاز به توسعه، توجه، بازبینی و آموزش‌های تخصصی دارد، چرا که اگررسانه‌ها بتوانند نقش خود را به‌خوبی در جامعه ایفا کنند یقیناً آن کشور توسعه پیدا خواهد کرد و به میزان عدم موفقیت رسانه‌ها آن کشور هم در پیشرفت و توسعه دچار مشکل خواهد شد.

وی ایجاد تعامل و همدلی بین اهالی مطبوعات و رسانه را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مطبوعات دانست و تصریح کرد: واگذاری کارها به بخش خصوصی از جمله سیاست‌های این اداره کل بوده و در این راستا امسال برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه استان به خانه مطبوعات و خبرنگاران استان واگذار شده است.

دکترانصاری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اطلاع‌رسانی و تبلیغات ضعیف نمایشگاه کتاب سال گذشته و سازوکار این اداره‌ کل برای اطلاع‌رسانی بهتر نمایشگاه امسال بیان کرد: خودمان نیز از اطلاع‌رسانی و تبلیغات نمایشگاه سال گذشته راضی نبودیم که البته بخش‌های گوناگون باید در این زمینه به ما کمک می‌کردند که برخی این کار را انجام ندادند. برای نمایشگاه امسال شهرداری وعده‌هایی در زمینه تبلیغات داده است. صداوسیما سال گذشته همکاری خوبی در این زمینه داشت و فکر نمی‌کنم امسال هم مشکلی وجود داشته باشد. یکی از بهترین ارکان اطلاع‌رسانی نیز رسانه‌ها هستند که امیدوارم در این زمینه شاهد همراهی خوبی از سوی رسانه‌ها باشیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شعارجشنواره مطبوعات سال 98 را «رسانه در گام دوم انقلاب» مطرح کرد و گفت: جشنواره مطبوعات امسال در فضایی به وسعت 4500 مترمربع برگزار می‌شود ودر 4 بخش حرفه‌ای، ویژه، جنبی و موضوعی با ارسال 800 اثر به دبیرخانه جشنواره برگزارشده و آیین اختتامیه آن 12 آبان ماه با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه مطالعه در جامعه گفت: یکی از شاخص‌های فرهنگی هر کشور میزان توجه به مطالعه و کتابخوانی آن جامعه است و آبان ماه سال گذشته که نمایشگاه کتاب اصفهان برگزار شد یکی از پر رونق‌ترین نمایشگاه‌های کتاب استان اصفهان اتفاق افتاد چرا که مردم این استان فرهنگ دوست بوده و به مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ،به برگزاری نمایشگاه استانی کتاب از 18 تا 23 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان خبر دادواظهار کرد: 50 ناشر و کتاب فروش از اصفهان و600 ناشر از سایر استان‌ها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و امسال تا کنون مقرر شده بالای 100هزارعنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دکترحجت الاسلام انصاری با بیان اینکه تا کنون مقرر شده یک میلیارد و 300 میلیون تومان بن کتاب در اختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد، تصریح کرد: تلاش شده با هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها بن‌هایی در اختیار آن دستگاه‌ها قرار گیرد و با آموزش پرورش و دانشگاه‌ها تعاملاتی برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این نمایشگاه داشتیم.

وی با اشاره به امکان حضور کتاب فروشان در نمایشگاه کتاب اصفهان اظهارنمود: بدون شک حضور کتاب فروشان در این نمایشگاه سبب رونق نمایشگاه کتاب استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به برگزاری جشنواره تئاتر استان که از 20 تا 24 آبان ماه برگزار خواهد شد اشاره نمود ویادآورشد: بسیاری از هنرها در هنر نمایش تجمیع می‌شود تا یک نمایش اثرگذار را شاهد باشیم بنابراین، این رشته هنری از رشته‌های مهم و پایه‌ای است که می‌توان از آن برای ارائه موضوعات فاخر بهره برد و در همین راستا جلسات اخیر شورای عالی هنر استان با موضوع نمایش و بررسی مسائل این حوزه برگزار شده است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه 30 گروه نمایشی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کردند که 10اثر به بخش اصلی و یک اثر به بخش جنبی جشنواره راه پیدا کرد، افزود: حضور یکی از نمایش‌های تایید شده جشنوارۀ امسال به تعهد و اجرای اصلاحات ارائه شده توسط شورای ارزشیابی و بازبینی بر نمایش منوط و مشروط شده است.

وی با اشاره به طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شناسایی توانمندی‌های فرهنگی و هنری طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را برنامه ریزی کرده و تا کنون 60 طرح از 22 شهرستان استان به دبیرخانه این طرح رسیده و این طرح‌ها ارزیابی و پس از بررسی معرفی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره آخرین وضعیت پروژه تئاتر شهر اظهار داشت: تئاتر در اصفهان گذشته درخشانی داشته است ، امااکنون درباره زیرساخت‌ها با مشکل مواجه هستیم. تئاتر شهر پروژه‌ای ملی است و ما نیز در این خصوص نقش مطالبه‌گر و درخواست‌کننده را داشته و از اینکه کار پیش نرفته است گلایه داریم ولی بخشی از این تأخیر به خاطرتنگناهای اقتصادی است.

دکترانصاری درباره مشکلات اهالی تئاتر اصفهان و کمبود سالن در شهر گفت: اگر مشکل سالن داریم دلیل بر این نیست که کاری در این زمینه صورت نمی‌گیرد، در گذشته دولت متولی ساخت مراکز فرهنگی، ورزشی و هنری بود، اما متولیان به این نتیجه رسیدند که این سیاست درستی نیست و رویکرد فعلی تغییر کرده است و تا جا بیفتد کمی سخت و زمان‌بر است. طبق تبصره 19 قانون بودجه مکلف هستیم پروژه‌های نیمه‌تمام را با در نظر گرفتن مشوق به بخش خصوصی واگذار کنیم، پس توقع نداشته باشید اداره ارشاد سالن تئاتر بسازد، چون باید وضعیت اقتصادی کشور را هم در نظر گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره تعطیلی دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان بیان کرد: این دانشگاه را اداره ارشاد تعطیل نکرد و تا لحظه آخر  به دنبال حفظ این دانشگاه بودیم. طبق مصوبه هیئت دولت مراکز علمی و کاربردی دستگاه‌های دولتی باید تا 31 شهریورماه امسال به بخش خصوصی واگذار و یا منحل می‌شدند. از هر راهی که برای واگذاری تعیین شده بود اقدام کردیم و هر شرطی تعیین می‌شد در اصفهان به آن عمل می‌کردیم. تا مرحله واگذاری کامل دانشگاه نیز پیش رفتیم، اما در قدم نهایی با قوانین و روش‌های خواسته شده منطبق نشد. احتمالاً متولیان در این خصوص دلیل موجهی دارند که باید خودشان در این خصوص پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه با وجود پیگیری شخص وزیر و تلاش دانشگاه علمی و کاربردی استان برای حفظ دانشگاه فرهنگ و هنر این اتفاق محقق نشد، ادامه داد: مرکزی به عنوان معین معرفی شده است و دانشجویان این دانشگاه می‌توانند در آن، واحدهای باقیمانده دروس خود را بگذرانند و هیچ مشکلی برای دریافت مدرک خود ندارند.

وی گفت: امسال استان اصفهان برای نخستین بار با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد برگزاری هفته قرآن و عترت خواهد بود و اکنون در حال برنامه ریزی برای برگزاری آن هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: استان اصفهان به ‌زودی میزبان جشنواره ملی تصویرگری رضوی خواهد بود و این دوره از جشنواره برای نخستین بار به ‌صورت کارگاهی و کاربردی در مراحل مختلف برنامه‌ریزی‌شده است و دور نهایی آن در آبان ماه خواهد بود.

قابل ذکر است دراین نشست صمیمی خبری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و آقای اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای، آقای محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی، خانم مرضیه باقرصاد رئیس گروه مطبوعات و تبلیغات، آقای رضا مهندسی رئیس گروه فرهنگی و آقای بهزاد بابایی رئیس گروه هنری اداره کل با اصحاب رسانه استان برگزارواز پوستر چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان نیز رونمایی شد .

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر