کد خبر: 975128
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری در کاخ سفید مرگ سرکرده اصلی تروریست‌های داعش را اعلام کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید که از ساعت‌ها پیش خبر برگزاری آن اعلام شده بود به تشریح جزئیات مرگ سرکرده داعش پرداخت.

وی در آغاز سخنرانی خود با بیان اینکه "شب گذشته آمریکا فرمانده بزرگترین شبکه تروریستی جهان را کشت" اعلام کرد که شخصا بر اجرای بخش‌هایی از این عملیات نظارت داشته است.

ترامپ همچنین مدعی شد که هیچ آمریکایی در حین انجام این عملیات کشته نشده و در این عملیات تنها یک سگ زخمی شده است.

او افزود: در این عملیات جز نیرو‌های آمریکایی، نیروی دیگری مشارکت نداشته است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه در تشریح چگونگی کشته شدن سرکرده داعش گفت: ابوبکر بغدادی جلیقه انفجاری خود را در تونلی که به داخل آن فرار کرده بود منفجر کرد و به همراه سه فرزندش کشته شد.

وی تایید کرد که کشور‌های زیادی از جمله روسیه، ترکیه، سوریه و عراق نیز در اجرای این عملیات به آمریکا کمک کرده‌اند.

ترامپ با اعلام اینکه نیرو‌های آمریکایی تقریبا حدود دو ساعت در محل عملیات باقی ماندند، وعده داد که آمریکا به تحت تعقیب قرار دادن عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در منطقه ادامه خواهد داد.

او همچنین گفت: بغدادی مانند یک سگ کشته شد، او مثل یک بزدل کشته شد و موقع کشته شدن، گریه می‌کرد و زار می‌زد.

به گفته رئیس جمهور آمریکا ۱۱ کودک خردسال به محلی امن منتقل شدند. با این حال گفته می‌شود سه کودکی که بغدادی آن‌ها را به داخل تونل کشید، جان خود را از دست دادند.

به گفته ترامپ بغدادی پیش از این عملیات دو هفته تحت نظر بوده است.

او افزود: در ۲۴ ساعت آینده، اطلاعات داعشی‌هایی را که در این عملیات کشته شدند، اعلام خواهیم کرد. روسیه به ما اجازه داد در محل اجرای عملیات پرواز کنیم و اجرای عملیات را تصویری پیگیری می‌کردم. در مناطق تحت کنترل روسیه، پرواز می‌کردیم، اما آن‌ها دقیقا نمی‌دانستند قصد چه کاری داریم. در این عملیات، کُرد‌ها اطلاعات بسیار ارزشمندی به ما دادند.

ادعای ترامپ درباره تایید ۱۵ دقیقه‌ای هویت بغدادی

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: تنها کسی که باقی ماند، بغدادی بود و تونل. او سه تن از فرزندانش را با خود برد و آن‌ها را به کشتن داد. او به انتهای تونل رسید در حالی که سگ‌های ما او را دنبال می‌کردند. او جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و خود و سه فرزندش را کشت. بدنش مثله شده بود و تونل هم روی او ریزش کرد. اما نتایج آزمایش دقیق و فوری روی او نشان داد که خودش است. ابوبکر البغدادی ۱۵ دقیقه پس از کشته شدن از طریق دی ان‌ای شناسایی شد.

ترامپ همچنین گفت: دو همسر ابوبکر بغدادی با او کشته شدند، اما جلیقه‌های انفجاری آن دو منفجر نشد. آمریکا جانشینان احتمالی بغدادی را تحت نظر قرار داده است.

ترامپ: خلافت داعش به لطف رهنمود‌های من به طور کامل نابود شد!

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به نقش دولت‌های آمریکا در تشکیل گروه‌های تروریستی مثل القاعده و داعش، مدعی شد: شب گذشته آمریکا، عدالت را درباره سرکرده شماره یک تروریسم در دنیا اجرا کرد. بغدادی بنیانگذار و سرکرده داعش - ظالم‌ترین و خشونت آمیزترین سازمان تروریستی دنیا - بود. به لطف رهنمود‌های من، خلافت داعش به طور کامل نابود شد!

ترامپ در ادامه سخنانش در اظهاراتی طمع ورزانه مدعی شد: باید سهم خود را از نفت سوریه بگیریم. در مورد خروج از سوریه تجدیدنظر نمی‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا پس از خبرسازی رسانه‌های آمریکایی درباره ادعای هلاکت سرکرده گروه تروریستی داعش، به سبک روسای جمهور سابق این کشور پشت تریبون قرار گرفت و با ترتیب دادن یک کنفرانس خبری در کاخ سفید به نوعی تلاش کرد خود را یک ”قهرمان» نشان دهد. شبیه آنچه که پس از به هلاکت رسیدن بن لادن در دوران باراک اوباما، ریاست جمهوری سابق آمریکا روی داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار