کد خبر: 974901
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
لشگری‌پور متهم ردیف دوم پرونده شبنم نعمت‌زاده در دادگاه روزگذشته گفت: «توصیه می‌کنم به کسانی که می‌خواهند با به اصطلاح آقازاده‌ها کار کنند، عقبه شخصی آن‌ها را ببینند که بدانند چه عقده‌ها و کمبود‌هایی داشته‌اند.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین:  این‌ها عادتشان این است که این‌گونه رفتار کنند. هر کدام از ما که تاریخ انقضایمان با خانم نعمت‌زاده تمام می‌شد، همچون دستمال کاغذی بیرون پرت می‌شدیم و ما را له می‌کردند.» دادگاه روزگذشته حواشی جالب دیگری هم داشت. قاضی پرونده گفت به نعمت‌زاده مهلت نخواهد داد و قرار بازداشتش به وثیقه تبدیل نخواهد شد و حکم وی تا ۲۵ روز آینده صادر می‌شود. متهم ردیف دوم روز گذشته از احتکار دارو از سوی نعمت زاده هم پرده برداری کرد و گفت وی به خاطر افزایش قیمت دلار دارو‌ها را انبار می‌کرده و نمی‌فروخته است.

قاضی اسدالله مسعودی‌مقام در ابتدای پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده و محمدرضا لشگری‌پور ضمن اعلام رسمیت جلسه از شبنم نعمت‌زاده خواست تا آخرین دفاعیات خود را مطرح کند. وی گفت: حجاب‌تان را طوری رعایت کنید هم بتوانید حرف بزنید و هم ما بشنویم!

بسیاری از گزارش‌ها صحت ندارد
شبنم نعمت‌زاده در جایگاه قرار گرفت و گفت: مجموعه شرکت‌هایی که با ما همکاری داشتند در جریان هستند که شروع کار ما فقط به دلیل فروش و ایجاد یک رویه مشخص بود که شاید اگر به نحو دیگری بود چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد.

وی با بیان این ادعا که برخی از موضوعات خلاف واقع مطرح می‌شد، گفت: بسیاری از گزارش‌ها صحت ندارد. بدون شک زمانی که شرکتی بزرگ می‌شود مشکلات هم پیش می‌آید و توقف این روند بسیار مشکل است. من هیچ گونه نیت سوئی ندارم و آبروی شخصی و خانوادگی خود را به خاطر ریالی به خطر نمی‌اندازم.

عزل مدیرکل با فشار نعمت‌زاده
به گزارش رسانه‌ها در ادامه قاضی مسعودی‌مقام از نماینده وزات بهداشت خواست تا در جایگاه حاضر شود و گفت: دفاعیات نعمت‌زاده را شنیدید، او مدعی است از مرجع ذی‌صلاح مجوز داشته است، توضیح بدهید. نماینده وزارت بهداشت بیان کرد: خانم نعمت‌زاده به ما گفت نماینده قانونی وزارت بهداشت نیستیم، اما این نامه‌ای است که صحت صحبت‌های ما را ثابت می‌کند (نامه نمایندگی تحویل دادگاه شد). حتی یکی از مدیران کل ما به خاطر فشار نعمت‌زاده‌ها عزل شد. این نماینده وزارت بهداشت افزود: درخصوص انبار کرج معاونت غذا و داروی کرج نامه‌ای را ارسال کردند که به همراه تعزیرات و همکاران ما به آدرس آن مراجعه کردیم و مقادیر قابل توجهی از شرکت رسا فارمد ثبت شد که دارو‌های تاریخ مصرف‌گذشته بوده است.

در ادامه قاضی مسعودی‌مقام از متهم احمدرضا لشگری‌پور خواست برای آخرین دفاعیات در جایگاه حاضر شود.

متهم لشگری‌پور مدعی شد: در مورد ۵۰۰ حساب که خانم نعمت‌زاده گفته است، باید بگویم هیچ کدام به شرکت مربوط نمی‌شود؛ شرکت ما حدود ۳۰ حساب در سراسر کشور داشت و هیچ حساب پشتیبانی هم نداشتیم.

چک‌های پدرش برگشت می‌خورد
این متهم ادامه داد: میزان آورده خانم نعمت‌زاده ۴میلیارد نقدینگی بود که بعد از ورودم به شرکت متوجه شدم، این مبلغ وام شرکت پارسیس کیش است که به صورت درهمی بود. او گفت: ما چک داریم که پشت آن امضای پدرش بود و برگشت می‌خورد، جلسه‌ای گذاشتند که باید تقسیط شود و بعد از آن چک‌های شرکت را دادند و ما این وام را تسویه کردیم. در واقع آورده شرکت از طرف او متعلق به خودش نبود و من از این موضوع خبر نداشتم.

لشگری‌پور تصریح کرد: در یک بازه زمانی نعمت‌زاده به من اعلام کرد که دلار در حال افزایش قیمت است و الان برخی دارو‌ها را نمی‌فروشم، اگر بعداً بفروشم ۳ میلیارد می‌شود. خانم نعمت‌زاده می‌داند چرا تاریخ دارو‌ها گذشت.

من کاخ نساختم شما ساختید!
لشگری‌پور مدعی شد: بدهی ما ۱۹۰ میلیارد تومان به شرکت‌هاست و میزان مبالغ اعم از موجودی کالا و هزینه‌ها ۱۳۰میلیارد تومان بوده و ما ۶۰ میلیارد تومان کم آوردیم. خانم نعمت‌زاده! شما شبکه دروغ پراکنی آمدنیوز هستید، من حداقل عین حقایق را می‌گویم، اما شما عین دروغ را می‌گویید!

این متهم ادعا کرد: اتوماسیون شرکت وجود دارد، می‌توانید استعلام بگیرید که ما هر روز موجودی و تعهدات شرکت را به خانم نعمت‌زاده می‌فرستادیم. حال او می‌گوید که ما در جریان نبودیم، من کاخ نساختم شما (نعمت‌زاده) ساختید. او می‌گفت من تومور مغزی دارم و با این ترفند از ما پول می‌گرفت.

فرار نعمت‌زاده‌ها از شرکت
لشگری‌پور افزود: سال ۹۰ اعضای هیئت‌مدیره رسا فارمد اعم از محمدرضا نعمت‌زاده مدیرعامل، شبنم نعمت زاده، زینب نعمت‌زاده و محمد محب‌علی همسر شبنم نعمت‌زاده بودند که این افراد سال ۹۷ تغییر کردند. اگر شما مسئله‌ای نداشتید، چرا به راحتی اعضای خانواده خود را از هیئت‌مدیره خارج کردید؟

این متهم ادعا کرد: در دو مورد خانم نعمت‌زاده از پدرش پول گرفت؛ مرداد ۹۵، ۵/ ۱ میلیارد تومان از پدرش پول گرفت و همان موقع هم از ما چک دریافت کرد و به ما شش ماه فرصت داد تا آن را برگردانیم، اما سه ماه بعد پدرش چک‌های ما را به یک شرکت داده بود. من در یکی از روز‌ها که به شرکت رفتم، دیدم افراد زیادی تحصن کرده‌اند که چک‌های خود را نقد کنند. ما به خانم نعمت‌زاده اعتراض کردیم که شما به ما شش ماه فرصت داده‌اید، اما او به ما جواب روشنی نداد. آقای نعمت‌زاده کارگران را جلوی شرکت ما فرستاده بود که پول خود را از ما بگیرند. در اوج مشکلات شرکت مجبور شدیم پول این شرکت را هم پرداخت کنیم که قرار بود شش ماه بعد بدهیم.

مادر نعمت‌زاده هم سوء‌استفاده کرد
متهم لشگری‌پور گفت: خانم نعمت‌زاده در صحبت‌هایش گفته که بسیار آدم درستکاری است، در حالی که در قرارداد اجاره آزمایشگاه موجر به نام آقای محمدرضا نعمت‌زاده و مستأجر به نام خانم شبنم نعمت‌زاده است که با پیش‌پرداخت ۱۰میلیون تومان و پرداخت ماهانه یک میلیون تومان این قرارداد به امضا رسید، اما خانم نعمت‌زاده درخواست کرد که ماهی ۴ میلیون تومان به حساب مریم بختیار (مادر شبنم نعمت‌زاده) واریز کند، یعنی ۳ میلیون تومان اضافه‌تر گرفت. در واقع از این جیب به آن جیب پول جا به جا کردند و بعد هم معتقد است، پاکدست است و دین و دنیایش را نمی‌فروشد!

وزارت بهداشت به وظایفش عمل کند
در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست تا در جایگاه قرار گیرد. نماینده دادستان به دفاعیات آقای متهم لشگری‌پور اشاره کرد و گفت: آقای لشگری‌پور! درست است از شرکت خارج شدید، اما خروج دیرهنگام بود که در همین موضوع نفع شخصی داشتید و زمانی که دیگر همه چیز به ضرر شما بود، خارج شدید. رسول قهرمانی ادامه داد: از وزارت بهداشت انتظار داریم وظایف خود را در راستای نظارت انجام بدهد. قوه‌قضائیه ملجأ نهایی است. اگر این نظارت‌ها درست باشد این پرونده‌ها به اینجا نمی‌رسد و نظارت درست آن‌ها مصداق پیشگیری بهتر از درمان است، می‌باشد.

در ادامه دادگاه وکیل متهمه نعمت‌زاده هم گفت: خانم شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا نعمت‌زاده است دلیلی ندارد که در رسانه‌ها بگویند فرزند وزیر سابق.

لایحه‌نویسی آقای نعمت‌زاده
قاضی مسعودی‌مقام ضمن تذکر گفت: برخی لوایح را هم پدر او می‌نویسد، وقتی به مراجع مختلف مراجعه می‌کند تا جهت پرونده را تغییر بدهد پس خودشان هم بی‌تقصیر نیستند. اینجا مدرسه نیست که ولی را بخواهند. در نهایت قاضی مسعودی مقام گفت: تحقیقات در حال تکمیل شدن است، سعی می‌کنیم تا ۲۵ روز دیگر رأی را صادر کنیم. به نعمت‌زاده مهلتی داده نمی‌شود و قرار بازداشتش به وثیقه تبدیل نخواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار