کد خبر: 974778
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:
محمدرضا متین پور گفت :در شش‌ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان برای بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده نیازمند هزینه شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،   به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه کمک به تغذیه مناسب کودکان نیازمند از برنامه‌های این نهاد است گفت: بسیاری از معضلات زندگی افراد که باعث نیازمند شدن آن‌ها در آینده نه‌چندان دور می‌شوند در دوران کودکی قابل‌پیشگیری و کنترل است.

    وی تغذیه مناسب در کودکی را یکی از عوامل تعیین‌کننده سلامت جسمی در آینده برشمرد و تأکید کرد: رشد نامناسب کودکان می‌تواند باعث ایجاد مشکل در جریان آموزش و حتی ایجاد ناتوانی‌های دائمی در آن‌ها شود که در گذر زمان و به علت مشکل این افراد در تأمین زندگی خود، بار حمایت از آن‌ها بر دوش جامعه و نهادهای حمایتی خواهد افتاد.

    متین پور افزود: در راستای پیشگیری از عوامل این‌چنینی کمیته امداد طرح‌های گوناگونی را تاکنون اجرا کرده است و در حال حاضر با کمک به تأمین سبد غذایی کودکان و مادران باردار و شیرده در این زمینه با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی همکاری می‌کند.

    وی بابیان اینکه کمیته امداد استان اصفهان بیش از یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال به این مسئله اختصاص داده است، گفت: هزینه خرید ۱۲ هزار و ۱۲۰ سبد غذایی نمونه شامل برنج، روغن، تخم مرغ، حبوبات، خرما و ... با این مبلغ در اختیار ۴۱۹۲ کودک نیازمند زیر پنج سال و ۱۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده قرار گرفت.

      مدیرکل کمیته امداد اصفهان با اعلام آمادگی این نهاد برای دریافت کمک‌های مردم برای تأمین سبد غذایی این کودکان نیازمند، خاطرنشان ساخت: نیکوکاران گران‌قدر می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان، پایگاه اینترنتی hamsofreh.ir، کد #۰۳۱*۸۸۷۷* در این امر خیر سهیم شوند.

 

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر