کد خبر: 974754
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ از معیار قرار دادن خودرو‌ها برای حذف یارانه افراد پر درآمد خبر داد.
سرويس جوان آنلاین: حسین میرزایی گفت: نارضایتی ۹ درصدی از حذف یارانه‌ها که در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر می‌شود هنوز مربوط به سری قبل حذف یارانه‌ها که مشمول ۱۶۳ هزار خانوار یعنی ۷۰۰ هزار نفر می‌شود و سری دوم حذف یارانه‌ها در حال حاضر در مرحله ارزیابی و اطلاع رسانی است.

وی ادامه داد: هدف گذاری ما برای حذف میلیونی پر در آمد‌ها یعنی ۲۴ میلیون نفری است، اما به دلیل اختلالی که در سیستم ارسال پیامک و مشکلات حساب سرپرستان برخی خانوار در سازمان هدفمند سازی رخ داد کمی روند حذف با کندی انجام می‌شود.

میرزایی بیان کرد: نوع اتومبیل و قیمت آن نیز یکی از شاخص‌های حذف یارانه منظور می‌شود، اما اینکه دارندگان کدام خودرو‌ها مشمول حذف یارانه می‌شوند صحیح نیست هرچقدر رقم خودرو‌ها افزایش پیدا کند رتبه اعتباری خانواده‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. ما ۷ هزار نوع خودرو در بانک اطلاعاتی خود داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع درباره ملک نیز صدق پیدا می‌کند. مناطق زندگی و متراژ منازل هم بیانگر دهک خانوارهاست.

حل معضل حذف یارانه به قیمت خرید جهیزیه و تراکنش‌های بالا!

وی در پاسخ به این سوال که معیار بررسی تراکنش‌های بانکی چند ماه است؟ کفت: متوسط تراکنش‌های مالی ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۸ معیار سازمان برنامه و بودجه کشور است.

میرزایی در جواب یکی از سوالات کاربران باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه اگر فردی در ۴ ماه ابتدایی سال ۹۸ اقدام به خرید برای منزل یا جهیزیه کرده باشد و تراکنش‌های وی افزایش پیدا کرده باشد نیز مشمول حذف یارانه می‌شود؟ گفت: در چنین شرایطی آن‌ها با اعتراض در سامانه مذکور و ارایه توضیحات دقیق رفع موضوع شده و یارانه آن‌ها پرداخت می‌شود.

سخنگوی تبصره ۱۲ بودجه ۹۸ بیان کرد: تعیین تکلیف کسانی که قبلا یارانه هایشان قطع شده، اما هم اکنون نیازمند دریافت یارانه هستند در حیطه وظایف سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بود، اما ما مجوز بررسی آن را در دست گرفته و پایش‌های ۶ ماهه را انجام می‌دهیم. اگر متوجه بشویم فردی نیازمند دریا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار