کد خبر: 974716
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
زن و مرد میانسال که به اتهام قتل در بازداشت به سر می‌برند با جلب رضایت اولیای‌دم موفق به نجات از طناب دار شده و هر کدام به سه‌سال زندان محکوم شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، رسیدگی به پرونده از بهمن‌سال‌۹۷، با مرگ مشکوک مرد جوانی به نام ایرج در منزلش در یکی از خیابان‌های جنوب شهر تهران آغاز شد. وقتی مأموران در محل حاضر شدند در مراحل اولیه تحقیقات، همسر آن مرد را مورد تحقیق قرار دادند. آن زن به مأموران گفت: «برای خرید از خانه بیرون رفته‌بودم و وقتی به خانه برگشتم دیدم، شوهرم روی زمین خوابیده‌است. هر چه او را صدا کردم جوابی نشنیدم تا اینکه جلو رفتم و متوجه شدم نفس نمی‌کشد.»

با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد علت فوت فشار بر عناصر حیاتی گردن بوده‌است. به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و همسر آن مرد به نام نازنین ۴۵‌ساله به عنوان اولین مظنون بازداشت شد. آن زن در بازجویی‌های سعی داشت پلیس را گمراه کند تا اینکه سرانجام به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: «ایرج بعد از ازدواج معتاد و بیکار شد.

به همین دلیل خرج زندگی ما به دوش پدرم افتاد. او به خاطر اعتیادش خیلی بداخلاقی می‌کرد و وقتی با هم درگیر می‌شدیم مرا به شدت کتک می‌زد.» آن زن ادامه داد: «مشکل من با ایرج فقط اعتیاد و بداخلاقی نبود. او مشکلات اخلاقی هم داشت و با رفتارهایش من و بچه‌هایم را عذاب می‌داد. او بیشتر اوقات خانه بود و مدام فیلم‌های مستهجن می‌دید و هر بار که در این مورد با او صحبت می‌کردم، کار به درگیری و کتک کاری می‌کشید. این شد که دوستش مهران را در جریان گذاشتم و از او خواستم با شوهرم صحبت کند. روز حادثه مهران به خانه‌مان آمد و بعد از خوردن چای بود که شوهرم در حضور او عکس‌های غیر‌اخلاقی نشان داد. وقتی به او اعتراض کردم شروع به فحاشی کرد. این رفتار باعث شد مهران عصبانی شود و با شوهرم درگیر شود. در آن درگیری مهران گلوی شوهرم را فشار داد و من هم که از رفتار‌های ایرج به ستوه آمده بودم مهران را کمک کردم تا او را به قتل برساند.»

با اقرار‌های همسر مقتول، مهران دستگیر شد. او در بازجویی‌ها با تأیید این توضیحات به جرمش اعتراف کرد. به این ترتیب مهران به اتهام مشارکت در قتل و همسر او به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند. پرونده در حال کامل شدن بود که فرزندان مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام رضایت کردند.

به این ترتیب پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد. صبح دیروز پرونده روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی تولیت قرار گرفت. ابتدای جلسه فرزندان مقتول یک به یک در جایگاه ایستادند و برای دو متهم اعلام گذشت کردند.

در ادامه مهران در جایگاه ایستاد و گفت: «من با ایرج رفت و آمد خانوادگی داشتم. او با خانواده‌اش خیلی بدرفتاری می‌کرد و مشکلات اخلاقی داشت. او مدام خانواده‌اش را اذیت می‌کرد به همین دلیل همسرش از من خواست تا با او صحبت کنم، اما صحبت‌هایم بی‌فایده بود. این شد که روز حادثه وقتی او عکس و فیلم‌های مستهجن را نشان داد عصبانی شدم و ناخواسته مرتکب قتل شدم.»

سپس همسر متهم نیز از خودش دفاع کرد و گفت: «رفتار‌های ایرج مرا تحت فشار قرار داده‌بود، به همین دلیل ناخواسته در قتل او دخالت کردم، اما پشیمانم.»

در پایان هیئت قضایی هر دو متهم را با احتساب روز‌های بازداشت و با توجه به رضایت اولیای‌دم به سه‌سال حبس محکوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار