کد خبر: 974536
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
نگاهی به روز پایانی هفته هفتم لیگ برتر
پرونده هفته هفتم لیگ برتر که روز یک‌شنبه با بازی پرسپولیس – پیکان آغاز شده بود، دیروز با برگزاری پنج دیدار باقی مانده بسته شد، آن هم در شرایطی که مدعیان بالای جدولی با نتایجی که در هفته‌های اخیر گرفته‌اند، انگار نمی‌خواهند یک قدم از یکدیگر عقب بمانند و جنگ قهرمانی را از همین هفته‌های اول لیگ داغ نگه داشته‌اند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
اول تا سوم جدول کوتاه‌بیا نیستند
در بالای جدول نه تراکتور، نه سپاهان و نه پدیده کوتاه‌بیا نیستند و رده‌های اول تا سوم جدول را در هفته‌های اخیر در قرق خود داشته‌اند. این سه تیم در هفته هفتم لیگ هم پیروز شدند تا همچنان سه ضلع مثلث مدعی قهرمانی در لیگ نوزدهم باشند، آن هم در شرایطی که هر سه تیم مهمان بودند و در خارج از خانه به میدان رفتند.

سپاهان صدرنشین دیروز در سیرجان میزبان گل‌گهر بود، تیمی که پس از اخراج وینگو بگوویچ با مجید جلالی می‌خواهد از پایین جدول کنده شود. با این حال دیروز سیرجانی‌ها با وجود شوک تغییر مربی هم نتوانستند مقابل سپاهان مقاومت کنند و با دو گل مغلوب سپاهان شدند، آن هم در مسابقه‌ای که علی قربانی و سجاد شهباززاده دو مهاجم سابق استقلال برای سپاهان گلزنی کردند. شهباززاده و قربانی با رفتن به سپاهان و شاگرد قلعه‌نویی شدن دوباره می‌خواهند به روز‌های خوب خود در فوتبال ایران برگردند، اما هر دو مهاجم پرفراز و نشیب ظاهر شده‌اند و نتوانسته‌اند به روز‌های خوبشان نزدیک شوند. نکته جالب توجه پاس گل اول محمد محبی، ملی‌پوش تازه سپاهان بود که انگار پس از درخشش در بازی با کامبوج با روحیه مضاعفی برای زردپوشان اصفهانی بازی می‌کند تا همچنان یکی از بازیکنان مدنظر ویلموتس برای لیست‌های آینده تیم ملی باشد. سپاهان با این پیروزی ۱۷ امتیازی شد و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتور در صدر جدول ماند.

تراکتور دیگر مدعی قهرمانی لیگ نوزدهم هم بازی هفته هفتم را با برد به پایان رساند تا از کورس مدعیان عقب نماند. شاگردان مصطفی دنیزلی که همراه با سپاهان تنها تیم‌های بدون باخت لیگ هستند، دیروز در قائمشهر میزبان تراکتور بودند، هرچند قائمشهری یک نیمه توانستند مقابل تراکتور مقاومت کنند، اما در نیمه دوم تبریزی‌ها جشنواره گل راه انداختند و با چهار گل نساجی را شکست دادند تا همچنان در صدر جدول سایه به سایه سپاهان در بالای جدول حرکت کنند.

ساسان انصاری در این بازی برای تراکتور دبل کرد و دو گل دیگر تراکتور را هم ویلیان میمبلا و وکیا سوگیتا دو خارجی تراکتور به ثمر رساندند تا با یک پیروزی پرگل تبریزی‌ها نشان دهند که در لیگ نوزدهم تنها برای قهرمانی دورخیز کرده‌اند. این چهارمین پیروزی متوالی تراکتور در لیگ برتر بود و به نظر می‌رسد برای دنیزلی و شاگردانش بازی‌های خانگی و مهمان ندارد و آن‌ها روی دور برد افتاده‌اند و از همین هفته‌های اول امتیاز‌ها را جمع می‌کنند تا مانند فصل‌های گذشته در هفته‌های پایانی لیگ، حسرت نخورند. تراکتور با این پیروزی ۱۷ امتیازی و هم‌امتیاز سپاهان شد، اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول باقی ماند.

مشهدی‌ها هرچند هنوز نمی‌توانند کنار رفتن از جام حذفی را باور کنند، اما شکست هفته گذشته‌شان مقابل نفت مسجدسلیمان باعث نشد تا در لیگ شوکه شوند. تیم شهرخودرو دیروز در اصفهان مهمان ذوب‌آهن بود و با تک‌گلی که امین قاسمی‌نژاد وارد دروازه ذوب کرد، این تیم را شکست داد تا شاگردان گل‌محمدی ۱۶ امتیازی شوند و جایگاهشان را در رده سوم نگه دارند و فاصله‌شان با صدر همان یک امتیاز باقی بماند و برای جبران این فاصله اندک چشم به هفته‌های آینده و لغزش دو مدعی بالای سرشان داشته باشند تا دوباره به صدر برگردند.

استقلال روی نوار برد
روز‌های سخت استقلالی‌ها هم گویا در لیگ برتر به پایان رسیده و شاگردان استراماچونی پس از شکسته شدن طلسم نبردن در لیگ روی نوار برد افتاده‌اند. استقلال دیروز در هفته هفتم مهمان سایپا بود و توانست حریفش را با چهار گل شکست دهد و با این پیروزی پرگل خودش را از جمع تیم‌های پایین جدولی جدا و به رده هشتم صعود کند و با ۹ امتیاز در میانه جدول قرار بگیرد.

در این بازی برای آبی‌ها عارف غلامی، محمد دانشگر، سجاد آقایی و وریا غفوری گلزنی کردند تا آبی‌ها پس از برد ۳ بر صفر فجر در جام حذفی، دومین برد پرگل‌شان را این بار با چهار گل در کمتر از یک هفته کسب کنند. این دومین برد متوالی آبی‌ها در لیگ بود تا تیم استراماچونی در حال رو آمدن باشد و با این روند صعودی برای جبران امتیاز‌های از دست رفته در حال خیز برداشتن و نزدیک شدن به جمع تیم‌های مدعی باشد. نکته قابل توجه برای استقلالی‌ها پایان کابوس پنالتی‌ها بود و وریا غفوری از روی نقطه پنالتی دروازه سایپا را باز کرد تا هواداران خاطره تلخ پنالتی دو دربی اخیر را اندکی فراموش کنند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار