کد خبر: 974443
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از ظرفیت‌سازی برای جابه‌جایی بیش از 16 هزار زائر با 80 پرواز همزمان با 28 صفر از فرودگاه بین‌المللی تبریز خبر داد.

رامین آذری اظهار داشت: همزمان با 28 صفر، سالروز ارتحال امام هشتم و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از 80 پرواز برای جابه‌جایی مسافران و زائران مشهد مقصد از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز انجام می‌شود.

وی در تشریح این حجم پرواز از مجموعه تحت مدیریتش گفت: از تعداد یاد شده 44 پرواز به صورت فوق‌العاده و صرفاً بخاطر این ایام برقرار شده و 38 پرواز نیز به صورت برنامه‌ای و در زمان‌های عادی بین تبریز و مشهد در فرودگاه شهید مدنی انجام می‌شود.

آذری با اشاره به ظرفیت این تعداد پرواز برای جابه‌جایی 16 هزار نفر برای 28 صفر تاکید کرد: از 44 پرواز فوق العاده ایجاد شده برای این ایام 16 پرواز توسط شرکت هواپیمایی آتا و با هواپیماهای MD به ظرفیت 160 نفر از 2 تا 10 آبان دایر شده است.

آذری اظهار داشت: شرکت هواپیمایی سپهران با 14 پرواز، هواپیمایی بوئینک 737 و ظرفیت 150 نفر، ایرتور با 12 پرواز توسط ایرباس600-300 و ظرفیت 280 نفر و شرکت هواپیمایی ساها با 2 پرواز بوئینک 737 و ظرفیت 150 نفر اقدام به جابه‌جایی مسافران بین تبریز و مشهد برای ایام 28 صفر خواهند کرد.

به گفته این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی در حال حاضر به طور میانگین 32 پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد فرودگاه‌های داخلی و 4 پرواز به مقاصد خارج از کشور تیکاف صورت می‌گیرد که فرودگاه تبریز پل ارتباطی هوایی با تهران، مشهد، شیراز، اهواز، بندرعباس، اصفهان،​کیش، ​ساری، ​رشت و کرمان را در داخل کشور و استانبول، ​نجف، ​جده و مدینه در خارج از کشور را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر