کد خبر: 974338
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
امسال هم مراسم راهپیمایی اربعین با همه شوکت و شکوه و عظمت خود به پایان رسید. راهپیمایی میلیونی که رکورد سال قبل را شکست و حتماً نسبت به سال آینده کمتر است. بر اساس آمار، حدود ۱۵ میلیون زائر از اول ماه محرم تا کنون از تمام کشور‌های دنیا به پابوسی سیدالشهدا رفته‌اند

سرویس ایران جوان آنلاین: با اینکه بخش زیادی از زائران اربعین به ایران بازگشته‌اند، اما هنوز هم هستند ایرانیانی که در شهر‌های مقدس عراق حضور داشته و بازگشتشان را به روز‌های آینده موکول کرده‌اند. بر همین اساس نیرو‌های انتظامی همچنان در مقر‌های خود حضور داشته و فرمانده انتظامی استان کرمانشاه هم اعلام کرده پلیس تا پایان مأموریت اربعین در کنار زائران حسینی خواهد بود و خدمات مورد نیاز را به آن‌ها ارائه می‌کند. ناگفته نماند بسیاری از موکب‌ها هم تا چند روز آینده به خدمات‌رسانی‌های خود ادامه داده و جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل هم از تداوم خدمت‌رسانی به زائران کربلا تا آخر این هفته خبر داده است.

امسال هم مراسم راهپیمایی اربعین با همه شوکت و شکوه و عظمت خود به پایان رسید. راهپیمایی میلیونی که رکورد سال قبل را شکست و حتماً نسبت به سال آینده کمتر است. بر اساس آمار، حدود ۱۵ میلیون زائر از اول ماه محرم تا کنون از تمام کشور‌های دنیا به پابوسی سیدالشهدا رفته‌اند و با اینکه بخش عظیمی از زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند، اما هنور هستند عاشقانی که در شهر‌های مقدس کربلا، کاظمین، نجف و سامرا در حال زیارتند. بر همین اساس برخی موکب‌ها خدماتشان را تا آخر هفته ادامه‌دار کرده و پلیس هم اعلام کرده تا اتمام ورود تمام زائران به ایران، ماموریتش ادامه خواهد داشت.


تا آخر هفته خدمات ادامه دارد
روز گذشته جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل از تداوم ارائه خدمات به زائران کربلا تا آخر هفته جاری خبر داد. محسن عیدی که در موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در محل امامزاده سیدصدرالدین (ع) اردبیل حضور داشت، با بیان اینکه ارائه خدمات موکب‌های استقرار یافته برای پذیرایی از زائران حسینی تا حدود پنج روز آتی نیز ادامه خواهد داشت، گفت: «در حال حاضر شمار زیادی از زائران در حال بازگشت به شهر‌های خود هستند و به همین منظور ارائه خدمات به قوت خود باقی است. فعالیت موکب‌های اردبیل از دهم ماه صفر آغاز شده و با برپایی هشت موکب خدمات مورد انتظار ارائه می‌شود.» به گفته وی بزرگ‌ترین موکب پذیرایی از زائران اربعین استان اردبیل در استان صلاح‌الدین عراق مستقر شده و روزانه به ۱۰ هزار زائر ارائه خدمات می‌کند. عیدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از عاشقان اهل بیت (ع) از شهر‌های مختلف استان اردبیل برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در موکب‌ها حاضر شده و در حال حاضر نیز برای رفع نیاز‌های زائران، پذیرایی و استقبال از آنان در تلاش هستند، از استقرار موکب درمانی استان اردبیل در بین نجف و کربلا خبر داد و تصریح کرد: «در داخل استان اردبیل نیز دو موکب در پایانه مرزی بیله سوار و امامزاده سیدصدرالدین برای استقبال از زائران اتباع خارجی کشور‌های حوزه قفقاز و جمهوری آذربایجان خدمات خود را تداوم می‌بخشند.»

پایان مأموریت پلیس، بازگشت آخرین زائر است
تا اواخر روز گذشته حدود ۲۰۰ هزار زائر از طریق مرز خسروی راهی کربلا شده و نزدیک به ۱۰۰ هزار زائر نیز از همین مرز به کشور بازگشتند. در حالی که خدمات این مرز برای خروج زائران از ۷ صبح تا ساعت ۱۶ است، اما فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرده که این پایانه به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته آماده ورود زائران به داخل کشور است و هیچ محدودیتی برای پذیرش زوار نداریم.

سردار علی‌اکبر جاویدان با تأکید بر اینکه در حال حاضر جاده‌های کرمانشاه مملو از خودرو‌هایی است که زائران را هنگام بازگشت جا‌به‌جا می‌کند، افزود: «بار تردد زائرانی که مرز‌های خسروی و مهران را برای شرکت در مراسم اربعین انتخاب کرده‌اند غالباً در محور‌های استان ماست.» به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، پلیس تا پایان مأموریت اربعین در کنار زائران حسینی خواهد بود و خدمات مورد نیاز را به آن‌ها ارائه می‌کند. مرز مهران به ایلام هم که به خاطر حجم ورود زائران یک‌طرفه شده بود، حالا با کاهش جمعیت تردد روانتر و دوباره به حالت دوطرفه درآمد. در همین رابطه رئیس پلیس راه استان ایلام از دو طرفه شدن مسیر ایلام به مهران خبر داد.
سرهنگ رضا همتی‌زاده به تسنیم گفت: «با توجه به روان بودن ترافیک مسیر مهران - ایلام از ساعت ۹ صبح یک‌شنبه ممنوعیت تردد از مسیر ایلام - مهران لغو و رفت و آمد در این مسیر به حال عادی خود بازگشت و مسیر دوطرفه شد.» این مسئول از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کرده و توجه به قوانین را در دستور کار رانندگی خود قرار داده و از هر گونه تعجیل پرهیز کنند تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار