کد خبر: 973848
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد خبر داد
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين:‌ سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر ۱۵ آبان به پایان می‌رسد و این سالن بازگشایی می‌شود.

زهرا نوروزی سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زمان پایان بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که پیش از این قرار بود در شهریور باشد، به مهر گفت: در روند بازسازی ممکن است کار‌هایی به پیمانکار اضافه شود که در قرارداد نبوده و این امر زمان بازسازی را طولانی‌تر می‌کند. طبق قرارداد اصلی ماشینری سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و نصب صندلی‌های آن در حال تکمیل است.

وی درباره زمان بازگشایی مجدد سالن اصلی اعلام کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با بهره‌بردار داریم، سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تا ۱۵ آبان آماده بهره‌برداری مجدد می‌شود. سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فاز بعدی بازسازی مجموعه تئاتر شهر، اظهار کرد: ما از یک مشاور تخصصی که مورد تأیید میراث فرهنگی است بهره می‌بریم که قرار است مطالعه وضعیت کل مجموعه تئاتر شهر را انجام دهد و بر اساس مطالعه مدنظر به ما اعلام می‌کند که اولویت بعدی باید بازسازی کدام سالن‌ها یا بخش‌های مجموعه تئاتر شهر باشد. تا پایان سال جاری اولویت‌های بعدی بازسازی مشخص و با توجه به اعتبارات سال ۹۹ امور انجام خواهد شد. وی ادامه داد: بحث ماشینری و نصب صندلی‌های سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اعتبار زیادی را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه بخشی از تأسیسات آب و فاضلاب مجموعه ایراد داشت که آن‌ها را هم انجام دادیم، ولی بازسازی کلی دیگر بسته مطالعاتی است که توسط مشاور انجام می‌شود.

نوروزی درباره وضعیت و سرانجام بازسازی بنای قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر که مخروبه شده است، یادآور شد: اداره تئاتر قبلاً جزو ساختمان‌هایی بود که باید مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گرفتند و از این رو از ردیف اعتباری مانند بازسازی مجموعه تئاتر شهر بهره‌مند می‌شد. بعد از مطالعه انجام شده درباره ساختمان اداره تئاتر مشخص شد که این بنا باید تخریب و دوباره احداث شود و این امر نیازمند ردیف اعتباری مجزایی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار