کد خبر: 973802
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
اربعین قدرت جهان اسلام است
معاون سیاسی کانون منتظران (مهدویت) دانشگاه تبریز با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین تحقق امت واحده را برای زمینه‌سازی ظهور حضرت قائم (عج) است، گفت: دشمنان اسلام از این حرکت عظیم جهان اسلام در هراس شده و با شیوه‌های مختلف می‌خواهد با سانسور خبری و رسانه آن را کم رنگ‌تر نشان دهد.

علی‌محمد قلی‌پور رضایی فعال دانشجوی دانشگاه تبریز  در پاسخ به این سوال اینکه بعد از گذشت 1400 سال از قیام امام حسین (ع)، فلسفه پیاده‌روی اربعین، تداوم، شکوه و شور فزاینده این آیین در بین جهان اسلام را چگونه تحلیل می‌کنید؟، اظهار داشت: تبیین فلسفه پیاده‌روی اربعین باید زیر سایه مفهوم بزرگتری صورت بگیرد، این مفهوم بزرگتر تحقق امت واحده برای زمینه سازی ظهور حضرت قائم(عج) است.

وی تاکید کرد: وقتی در تصاویر و تجربه حضور شخصی می‌بینم که ایرانی‌ها در عراق همچون کشور خودشان راحتند و عراقی‌ها هم با ایرانیان مثل برادران و هموطنان خود صمیمانه رفتار می‌کنند و معتقدم که این مفهوم امت واحده تحقق یافته و مرزهای ملیتی و قومیتی و... را از میان برداشته شده است.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه این حرکت عظیم امت اسلام و به‌خصوص همبستگی و وحدت موجود در بین آنان موجب بهت جهانیان و خشم دشمنان اسلام را به دنبال داشته است، تصریح کرد: این حرکت اربعین شبیه فریضه حج هست و مقایسه‌شان باهم قطعا به‌جاست، همانطور که حج کنگره جهان اسلام برای تبلیغ یکتاپرستی و نماد وحدت بین مسلمانان است، اربعین هم نماد شیعه شده برای همین اهداف یعنی رساندن پیام عشق و وحدت، پس همانقدر که حج واجب است، پیاده‌روی اربعین به نوعی هم لازم است.

معاون سیاسی کانون منتظران (مهدویت) دانشگاه تبریز همچنین در پاسخ به این سوال اینکه چه لزومی دارد که در این راهپیمایی حضور گسترده داشته باشیم و آثار تبلیغات آن را چگونه ارزیابی می‌کنید، اضافه کرد: ما الان در عصر رسانه زندگی می‌کنیم و هر چیزی که جلب توجه کند یک قدرت نرم محسوب می‌شود، از طرفی این حجم عظیم شرکت‌کنندگان از یک طرف و ظرفیت عقیدتی دین اسلام هم از طرف دیگر، یک برگ برنده است در دنیای کنونی که مردم جهان با اسلام واقعی آشنا بشوند و تحت تاثیر تبلیغات ضد اسلامی قرار نگیرند.

به گفته وی در سال‌های اخیر و آینده حضور مردم در اربعین آنقدر پر رنگ‌تر و عظیم‌تر خواهد شد که دیگر رسانه‌ها توانایی سانسور این پویش را نداشته باشند.

این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز یادآور شد: امروزه در رسانه‌ها از سوی کارشناسان و دیگر ملت‌های جهان اذعان می‌کنند که این حرکت، سازماندهی و تدبیری خیلی عظیم و سطح بالاست و قدرت‌نمایی محور مقاومت، یعنی حضور متحد بیست میلیون ایرانی و عراقی را یک رزمایش بدون اسلحه می‌دانند و تصور بسیج این نیروها در یک جنگ برایشان وحشتناک شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر