کد خبر: 973461
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور، از عبور سه میلیون نفر از زائران اربعین حسینی، از طریق مرز‌های چهارگانه به کشور عراق خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: صبح امروز با استقبال قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور وارد ایلام شد.

رئیس ستاد اربعین کشور و هیئت همراه در بدو ورود به فرودگاه ایلام، عازم شهر مهران شدند تا بعد از شرکت در نشست ستاد اربعین استان، از پایانه مرزی مهران بازدید به عمل آورد و در جریان آخرین وضعیت تردد زائران اربعین در استان ایلام قرار بگیرد.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در نشست ستاد اربعین استان اظهار داشت: تاکنون سه میلیون نفر از طریق مرز‌های چهارگانه به کشور عراق سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با مدیریت ستاد اربعین هیچگونه مشکل امنیتی نداشته‌ایم، افزود: برای بازگشت دو میلیون زائری که هم‌اکنون در عراق هستند، درحال رایزنی با مسوولان این کشور هستیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور عنوان کرد: تاکنون ۶۰ درصد زوار از طریق مرز مهران به کشور عراق سفر کرده‌اند.

وی افزود: زیرساخت‌های مهران نسبت به سال‌های قبل پیشرفت کرده است، در نظر داریم احداث بنا‌های پایدار در مهران صورت بگیرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: با کمک خیرین، زائرسرا‌های چند منظوره در طرح تفصیلی و با کاربرد‌های چندگانه در استان احداث خواهند شد.

معاون وزیر کشور گفت: تا بامداد شب گذشته ۳ میلیون و ۲۵۲ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و همچنین تا شب گذشته ۳ میلیون و ۸۶ هزار نفر از مرز‌ها خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: یک میلیون و صد هزار نفر نیز به داخل کشور بازگشته‌اند.

در ادامه حسن پلارک رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین کل کشور در این نشست گفت: در خصوص آب، تغذیه و اسکان در موج رفت مشکلی نداشتیم، اما برای برگشت زائران باید بیشتر آمادگی داشته باشیم.
وی افزود: ۴۶ درصد موکب‌ها در خاک ایران مستقر شده‌اند، زیرساخت‌های خوبی برای موکب‌ها در استان قرار دارد.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین کشور یادآور شد: روزانه ۱۰۰۰ قالب یخ از کرمانشاه وارد ایلام و مهران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار پخت در هر وعده در مرز‌های کشور صورت می‌گیرد، سعی می‌کنیم خدمات‌دهی تا ۲۸ صفر در مرز ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی تردد ۲.۵ میلیون نفر از مرز مهران

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: پیک برگشت زوار ۳۵۰هزار نفر است، پیش‌بینی شده بود که تا ۲.۵ میلیون نفر از استان ایلام تردد داشته باشند.

وی افزود: روزانه حدود یک میلیون وعده غذایی و دو میلیون آب معدنی در بین زائران توزیع شده است.
استاندار ایلام تصریح کرد: برای موج برگشت زوار به‌دلیل آنکه زائران با مشکل مواجه نشوند حداقل تا ۲۴ صفر موکب‌ها باید برپا باشند.

وی ادامه داد: در سال آینده مکان‌هایی برای موکب‌های استان‌های معین در نظر گرفته شده تا موکب دائمی بسازند.

توزیع روزانه ۴۵۰ هزار بطری آب در مهران

نماینده وزارت نیرو نیز در این نشست گفت: روزانه ۲۵۰ تانکر آب بارگیری می‌شود، در این راستا نیز در مهران ۲ کارخانه یخ احداث شد.

وی افزود: ۴ تریلر یخچال‌دار در مرز مهران مستقر شده و روزانه ۴۵۰ هزار بطری آب در مهران توزیع می‌شود.

۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه آماده جابجایی زائران

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) نیز در جلسه ستاد اربعین گفت: امسال تعامل و همکاری بسیار خوبی بین نیرو‌های نظامی و امنیتی در مهران برقرار بود.

وی افزود: سپاه با بسیج امکانات خود در خدمت زائران بود، ۲۵ موکب سپاه از ایلام و سایر استان‌ها به صورت ۲۴ ساعته به فعالیت مشغول بود همچنین اسکان ۱۵ هزار نفری را برای زائران ایجاد کردیم و۴۰۰ دستگاه اتوبوس و تریلر سپاه آماده جابجایی زائران است.

سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ادامه داد: استقرار بیمارستان صحرایی، استقرار بالگرد و تیم‌های جنگ نوین تنها قسمتی از امکانات سپاه در مرز مهران است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار