کد خبر: 973368
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰
تابستان ۹۸ فرصتی شد تا حدود ۷۰۰ گروه جهادی به جای‌جای کشور قدم بگذارند و سایه محرومیت‌ها را کنار بزنند. گروه‌هایی که اگر برای هر کدام از آن‌ها ۱۰ عضو را متصور شویم به حدود ۷ هزار جهادگر بسیجی و سپاهی خواهیم رسید که بدون هیچ چشمداشتی برای افزایش سطح رفاه عمومی تلاش می‌کنند.
سرویس ایران جوان آنلاین: حدود ۷۰۰ گروه جهادی متشکل از جوانان از خودگذشته سپاه و بسیج تابستان امسال به جای‌جای مناطق کم‌برخوردار و محروم قدم گذاشتند و در زمینه‌های عمران روستایی، تعمیر و تجهیز مدارس، ارتقای سطح بهداشت و سلامت مردم، فعالیت‌های کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش بصیرت جوانان در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن خدمات متفاوتی را ارائه کردند که هر کدام به خودی خود می‌تواند حجم گسترده‌ای از غبار محرومیت‌های استانی را کنار بزند. خدماتی که بعد از ارائه، امکان بهره‌مندی از فرصت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برابر را برای تمام اقشار مردم فراهم کرد.

تابستان ۹۸ فرصتی شد تا حدود ۷۰۰ گروه جهادی به جای‌جای کشور قدم بگذارند و سایه محرومیت‌ها را کنار بزنند. گروه‌هایی که اگر برای هر کدام از آن‌ها ۱۰ عضو را متصور شویم به حدود ۷ هزار جهادگر بسیجی و سپاهی خواهیم رسید که بدون هیچ چشمداشتی برای افزایش سطح رفاه عمومی تلاش می‌کنند. مردان و زنانی که آتش به اختیار به مناطق کم‌برخوردار می‌روند و با خدماتشان لبخند رضایت و خوشحالی را روی صورت مردم می‌نشانند. همان‌هایی که یک بار بر حسب توانمندی‌هایشان دست به ارتقای سطح بهداشت و سلامت می‌زنند و بار دیگر با برداشتن بیل و کلنگ انبوهی از مشکلات را کنار می‌زنند. در این راستا مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبزوار به ایرنا گفته تابستان امسال ۴۵۰ جهادگر در قالب اردو‌های جهادی به مناطق عشایری و روستا‌های محروم دوچاهه، چاه‌ستاره و ذوالفرخ در بخش روداب این شهرستان اعزام شدند. سرهنگ پاسدار عبدالله استیری با اشاره به اینکه این گروه‌ها علاوه بر مشارکت در ساخت و نوسازی منازل مسکونی تخریب شده از سیل ابتدای امسال، ۲۰ طرح عمرانی شامل ساخت و مرمت قنوات، لوله‌کشی و ساخت مسجد و مسکن اجرا کردند، گفته تمام اردو‌های جهادی در زمینه‌های عمران روستایی، تعمیر و تجهیز مدارس، فعالیت‌های کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش بصیرت جوانان در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن در استان خراسان رضوی اجرا شده‌اند. علاوه بر خراسان رضوی که محل حضور جهادگران سپاه و بسیج بوده است، استان خراسان جنوبی که مردم آن چند سالی می‌شود با حجمی از مشکلات و محرومیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند امسال محل حضور ۴۴۰ گروه جهادی بوده است. جهادگرانی که در همین تابستان آمدند تا حجم وسیعی از مشکلات استان را کاهش دهند. در این خصوص رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تابستان امسال ۴۴۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان حضور یافتند و خدمات متنوعی را به مردم ارائه دادند، به تسنیم گفته این تعداد گروه جهادی در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. مهدی هنری با اشاره به اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و دیدار با ۴۰ جهادگر و بیانیه‌ای که پس از آن صادر شد، چراغ راه جهادگران بوده و نگاه آن‌ها را به فعالیت‌های خدمت‌رسانی به مردم تغییر داده، اضافه کرد: «امسال نگاه به گروه‌های جهادی تغییر کرده و با استقبال بیشتری از سوی جوانان و نوجوانان مواجه شد.»

خدمت‌رسانی جهادگران در اوج گرما
مضاف بر فعالیت تابستانی امسال جهادگران در جای‌جای مناطق محروم خراسان جنوبی ۲۵۳ گروه جهادی نیز از سال گذشته کار جهادی خود را در مناطق محروم استان خراسان جنوبی آغاز کرده‌اند و قرار است فعالیت‌های آن‌ها طبق یک برنامه پنج ساله، آبادانی را به مناطق کم‌برخوردارتر استان تقدیم کند. رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تابستان امسال گروه‌های جهادی حاضر در استان در قالب ۴ هزار و ۸۸۲ جهادگر زن و مرد دست به خدمت‌رسانی زدند، گفته فقط در این مدت گروه‌های جهادی پزشکی توانسته‌اند به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر خدمات رایگان پزشکی ارائه دهند. خدماتی که از ویزیت تا ارائه خدمات پزشکی و داروی رایگان را شامل می‌شود. گفتنی است امسال علاوه بر خدمات پزشکی، جهادگران در احداث، مرمت و تکمیل ۲۳۵ پروژه نیز مشارکت داشته‌اند. ۱۹۸ گروه نیز در عرصه فرهنگی فعالیت جهادی در این استان انجام داده‌اند. علاوه بر آنچه اشاره شد، به گزارش خبرگزاری فارس ۲۱۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان اردبیل در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، پزشکی و درمانی، اجتماعی به فعالیت پرداختند و در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم بودند. اقدامات این جهادگران در تابستانی که گذشت شامل مرمت و رنگ‌آمیزی مدارس، ساخت خانه محروم، خانه عالم و غسالخانه، ویزیت رایگان اهالی مناطق محروم استان و ارائه خدمات رایگان درمانی، ویزیت و واکسیناسیون رایگان احشام در روستا‌های استان، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و دینی و معرفتی، توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی و توزیع بسته‌های نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت بوده است.

از مدرسه‌سازی تا ارائه خدمات پزشکی رایگان
جهادگران امسال تابستان در استان زنجان نیز در قالب ۲۰ گروه حضور یافتند و خدمات مختلفی را ارائه کردند؛ موضوعی که مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان زنجان درباره آن به موج رسا گفته از این تعداد گروه جهادی ۹ گروه از جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های زنجان و بقیه از دانشگاه‌های سایر شهرستان‌های استان دست به خدمت‌رسانی زدند. سعید اوصالی با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، عمرانی و بهداشت و سلامت توسط جهادگران بسیج دانشجویی تنها بخشی از خدماتی است که آن‌ها به مناطق کم‌برخوردار ارائه داده‌اند، بیان کرده رنگ‌آمیزی مدارس، تشکیل کلاس‌های آموزشی ویژه خواهران و برگزاری مسابقات ورزشی مختلف مختص کودکان و نوجوانان و یادواره شهدا، ازجمله برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که در استان اجرا شده است. گفتنی است علاوه بر خدماتی که اشاره شد بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در شهرستان ماهنشان نیز حدود هزار خدمات پزشکی رایگان را در قالب اردوی جهادی به مردم ارائه داده است.

در استان کرمان نیز چندین گروه جهادی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، تابستان امسال در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی و دامپزشکی خدمت‌رسانی کردند. در این باره مسئول بسیج دانشجویی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه به بسیج گفته عمده فعالیت این دانشجویان در عرصه عمرانی ساخت و مرمت چند واحد مسکونی مربوط به افراد بی‌بضاعت و ساخت حسینیه و در عرضه پزشکی ویزیت رایگان و ارائه خدمات دارویی بوده است. احسان کریم‌زاده همچنین بیان کرده دانشجویان در عرصه آموزشی با برگزاری کلاس‌های صنایع دستی، مهارت‌های زندگی و آموزش قرآن کریم و... خدمت‌رسانی کرده‌اند. علاوه بر این منطقه در استان آذربایجان‌غربی و به‌خصوص شهرستان نقده نیز شمار بسیاری از جهادگران در قالب گروه‌های متعددی خدمات مختلفی را ارائه کرده‌اند که همگی آن‌ها امکان استفاده از فرصت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برابر را برای مردم به همراه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار