کد خبر: 973353
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
اربعین نزدیک است و تب و تاب رسیدن به کربلای معلی به بالاترین حد خود رسیده است. با این حال مشکلات چند روز پیش برخی مرز‌ها رفع شده. آبرسانی به مرز خسروی با ۲۵ تانکر انجام می‌شود و منتظران خروج از مرز در چادر‌ها و زائرسرا‌ها اسکان داده شده‌اند.

سرویس ایران جوان آنلاین: موج بازگشت زائران اربعین با اوج حرکت عاشقان سیدالشهدا برای پیوستن به خیل عظیم راهپیمایان در هم آمیخته و شور و حالی وصف‌ناپذیر به وجود آورده است. اربعین نزدیک است و تب و تاب رسیدن به کربلای معلی به بالاترین حد خود رسیده است. با این حال مشکلات چند روز پیش برخی مرز‌ها رفع شده. آبرسانی به مرز خسروی با ۲۵ تانکر انجام می‌شود و منتظران خروج از مرز در چادر‌ها و زائرسرا‌ها اسکان داده شده‌اند. مرز مهران هم مملو از زائر است و این در حالی است که طی روز گذشته حدود ۴۰ هزار زائر از این نقطه به کشور بازگشته‌اند. راه‌های منتهی به مرز‌ها پرترافیک، اما روان و عادی است.

با اینکه صحبت از موج بازگشت زائران شروع شده، اما هنوز خیل عاشقان سیدالشهدا در راه کربلا هستند و آنان که قرارشان را به روز اربعین گذاشته‌اند با مراجعه به مرز‌ها در صدد پیوستن به خیل عظیم راهپیمایان هستند. هر چه به روز اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم، تب و تاب زوار برای سفر به کربلای معلی هم بالا می‌رود. حالا مرز خسروی که فقط از ۷ صبح تا ۱۵ اجازه خروج زائران را دارد، روزانه حدود ۲۲ هزار زائر را به سمت عتبات عالیات روانه می‌کند. با تمهیدات اندیشیده شده زمان خروج زوار از گیت‌های خسروی در کمترین زمان ممکن و در ۱۰ تا ۲۰ ثانیه صورت می‌گیرد و تنها در روز گذشته ۲۸ هزار زائر اربعین از خسروی خارج شدند. با اینکه طی روز‌های اخیر عنوان شده بود که در این مرز کمبود آب احساس می‌شود، اما با رسیدن ۲۵ تانکر آب برای خدمت رسانی به زوار، این مشکل هم رفع شد. روز گذشته جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد در پی استقبال زوار از مرز خسروی طی دو شب گذشته ۱۹ هزار نفر زائر اربعین اسکان داده شدند. برهمین اساس هفت دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، یک دستگاه خودروی نجات کرافتر، دو دستگاه خودروی ارتباطات تیپ ۱ و ۲، پنج دستگاه خودروی کمک‌دار، یک تیم عملیاتی خواهران و سه تیم عملیاتی واکنش سریع و یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در نقطه صفر مرز خسروی در حالت آماده باش هستند.


موج بازگشت و ترافیک روان
هنوز حرکت زائران به سمت کربلا کم نشده و فقط طی روز گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر فقط از مرز مهران عبور کردند. موضوعی که فرمانده قرارگاه رسول اکرم (ص) یگان ویژه ناجا هم آن را تأیید کرده و عنوان کرد که در روز شنبه هم ۱۹۰ هزار نفر از زائران امام حسین (ع) از مرز و پایانه مرزی مهران عبور کردند تا بتوانند در کنگره عظیم اربعین حضور به هم رسانند. سردار علی عظیمی با بیان اینکه موج بازگشت زائران آغاز شده است، گفت: «از اولین روز هفته شاهد ورود ۶۰ هزار زائر ازمرز‌های مختلف به سمت ایران اسلامی بودیم که خدمت‌رسانی به آنان نیز به صورت مناسبی صورت گرفت.» وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های لازم برای استقبال از زائران از طریق ناجا و همچنین نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف عضو ستاد اربعین مهیا است، ادامه داد: «موکب‌ها آمادگی خدمت‌رسانی به خیل زائران را دارند و خوشبختانه هیچ مشکلی در مهران وجود ندارد.» در همین رابطه ایلام همچنان میزبان زائران است و هم اکنون با آغاز موج بازگشت زائران به کشور یکبار دیگر محور‌های این استان مملو از جمعیت شده و بار ترافیکی سنگینی را تحمل می‌کند. سردار نورعلی یاری که به پایانه مرزی مهران رفته بود، گفت: «برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زائران به کشور اندیشیده شده است و تمام امکانات دستگاه‌های دولتی و خدمات‌رسان در کنار نیروی انتظامی برای بازگشت زائران بسیج شده است.» وی با تأکید بر اینکه با تشدید موج بازگشت زائران به کشور مواجه هستیم ادامه داد: «در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۴۰ هزار زائر از پایانه مرزی مهران وارد کشور شده‌اند. بر همین اساس تهیه اتوبوس جهت انتقال زائران به شهر‌ها و استان‌های دیگر تنها دغدغه پلیس برای این امر است. البته تصمیمات خوبی در جلسات قرارگاه اربعین استانی برای این موضوع گرفته شده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار