کد خبر: 973340
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۷
حجت‌الاسلام پناهیان:
ستاد بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت کمیته اسکان، تغذیه و جلب مشارکت‌های مردمی را در اربعین به عهده دارد، با موکب‌داران ایرانی رایزنی‌هایی کرده تا با توجه به شرایط و نیاز‌های خانم‌ها، امکانات و فضای خاصی در اختیار آن‌ها قرار داده شود.
مریم زاهدی
سرویس زنان جوان آنلاین: حضور داشتن یا حضور نداشتن بانوان در حماسه اربعین یکی از مباحث چالش برانگیزی است که همه ساله نظرات موافق و مخالف بسیاری را در برابر خود قرار می‌دهد. قدر مسلم این است که بانوانی که در این سفر حضور می‌یابند باید آمادگی جسمی لازم را داشته باشند و حتماً یا در قالب گروه و کاروان یا همراه خانواده عازم پیاده‌روی اربعین شوند.

فرناز بیکی، مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران نیز به بانوان توصیه می‌کند «تنها» به عراق نروند و دست‌کم با یکی از محارم خود یا همراه با گروه در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند. همچنین بانوانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، نباید به هر شخصی اطمینان کنند و وسایل همراه خود را به هر کسی بدهند. همچنین پیش از غروب به محل اسکان مراجعه کنند و پیاده‌روی را هنگام روز انجام دهند. بنا بر تأکید مسئول امور بانوان در ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به حضور گسترده‌تر مردان در پیاده‌روی اربعین، در هر حال نمی‌توان حضور بانوان را در این مراسم نادیده گرفت، برای همین ستاد بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت کمیته اسکان، تغذیه و جلب مشارکت‌های مردمی را در اربعین به عهده دارد، با موکب‌داران ایرانی رایزنی‌هایی کرده تا با توجه به شرایط و نیاز‌های خانم‌ها، امکانات و فضای خاصی در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

به گفته وی در مرز‌ها یا شهر‌های زیارتی موکب خاص بانوان وجود ندارد، اما قرار است همه موکب‌دار‌ها تا حد امکان، ظرفیت محافظت‌شده‌ای را به بانوان اختصاص دهند و امکانات خاص آن‌ها را در صورت توان، تأمین کنند. در این میان برخی چهره‌ها همچون حجت‌الاسلام پناهیان نگاه متفاوتی به چگونگی حضور در مراسم اربعین دارند. حجت‌الاسلام پناهیان معتقد است: «خیلی زیباست که سفر اربعین را خانوادگی برویم.»
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه «خیلی‌ها می‌پرسند اگر خانوادگی به این سفر برویم، خوب است؟» تأکید می‌کند: «بله، خیلی زیباست که خانوادگی بروید. مخصوصاً وقتی با بچه‌های کوچک خودتان به این سفر می‌روید، تداعی‌کننده خیلی از معانی است!»

از نگاه وی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) این سفر را خانوادگی آمدند، چرا ما خانوادگی نرویم؟ مخصوصاً با فرزند کوچک خودمان.
وی تصریح می‌کند: «مثلاً اگر کسی دختر سه‌ساله‌ای داشته باشد و در این سفر حرکت کند، چقدر زیباست! البته همه باید مراقب این بچه‌ها باشند.»

پناهیان در عین حال برای این سفر خانوادگی توصیه‌هایی هم دارد و می‌گوید: «وقتی سفر خانوادگی است، اگر کاروانی بروند، بهتر است. ضمن اینکه خانم‌ها بهتر است یا با خانواده باشند یا با کاروان. تنهایی سفر کردن به‌ویژه برای بانوان محترم، ممکن است زیاد صورت خوشی نداشته باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر