کد خبر: 973192
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
روایت حجت‌الاسلام ذوالنور از ۱۴ ساعت گفت‌و‌گوی ۲ نفره با کروبی
برخی دیدند مذاکرات بنده و جناب آقای کروبی به جایی می‌رسد، نمی‌خواستند این اتفاق رخ دهد، چون اگر حصر شکسته شود چه بهانه‌ای برای تریبون‌ها دارند تا تحریک احساسات کنند؟ این حصر کاسبانی دارد که نمی‌خواستند اجازه دهند این اتفاق بیفتد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ حجت‌الاسلام ذوالنور در برنامه «دستخط» به بیان نکات جدیدی پیرامون وضعیت دو تن از سران فتنه پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی، به نظرم بد نیست مردم بدانند دو نفری که شرایط خاصی دارند و به اسم محصور شناخته می‌شوند، از چه امکاناتی محروم هستند؟

یک زمانی هست کسی خود را محروم می‌کند و یک زمانی سیستم و نظام و دستگاه او را محروم می‌کند. الان این‌ها اگر بخواهند مسافرت بروند، تفرج و تفریح داشته باشند، اگر بخواهند سفر زیارتی بروند، اگر بخواهند دکتر و معالجه بروند ممنوعیت ندارد. تحت‌الحفظ این سفر‌ها را بروند کما اینکه برخی این را رفته‌اند، ولی می‌بینیم یک نفر از این‌ها از همین فرصت‌ها استفاده می‌کند و یک نفر از موضع لجاجت حاضر نیست، لجبازی و لجاجت است و مقاومت می‌کند.

خودش استفاده نمی‌کند.

بله، لذا اینجا نمی‌توانیم نظام را متهم کنیم. الان هم گشایش‌های زیادی ایجاد شده، ملاقات‌ها متعدد است، رفت‌وآمد بستگان متعدد است، ارتباط با برخی دستگاه‌های ارتباطی فراهم است، امروز رفت‌وآمد‌ها بیشتر است و اسم و عنوان «حصر» است و برخی اتفاقاً به همین معترض هستند که...

در دوران حصر شما با آقای کروبی ۱۴ ساعت بحث دو نفره داشتید؟

بله. حدود ۱۴ ساعت بود.

شنیدیم اولین بار که گشایشی برای ایشان اتفاق افتاده یکی از اسم‌هایی که گفتند می‌خواهم ببینم و با او حرف بزنم شما بودید.

اینکه ایشان گفتند یا نگفتند را من نمی‌دانم ولی جناب آقای کروبی بار اولی که خدمت ایشان دیدار داشتم، این بود که ایشان آمده بود یکی از بستگان مسئول ستاد دفتر ایشان که مرحوم شده بود و برای آن ختم آمده بودند. بعد خواستند منزل آیت‌الله صانعی هم سر بزنند، مردم آمده بودند و ایشان در خانه آیت‌الله صانعی با هجوم جمعیت محصور شده بود و خواستند ایشان را فراری بدهند، جمعیت اجازه نداد و این را در خانه دیگری بردند. از بعد از ظهر سیل جمعیت خیابان‌های اطراف را پر کرده بود.

در قم؟

بله. من آن روز عازم قم بودم و خواستم سری بزنم. من گفتم چطور است با آقای کروبی بحث دو نفره طلبگی خصوصی با هم داشته باشیم، گپ و گفتی داشته باشیم. گفتند خیلی خوب است و استخاره هم کردم خوب آمد. نزدیک ۱۲ شب تا نزدیک ۴ صبح با هم بحث کردیم و در مجموع من به یک نتیجه رسیدم، برخی دیدند مذاکرات بنده و جناب آقای کروبی به جایی می‌رسد، سیاسیونی نمی‌خواستند این اتفاق رخ دهد، چون اگر حصر شکسته شود چه بهانه‌ای برای تریبون‌ها دارند تا تحریک احساسات کنند، لذا نمی‌خواهند. این حصر کاسبانی دارد که نمی‌خواستند اجازه دهند این اتفاق بیفتد.

که باعث شد آن نامه نوشته شود.

بله. همان‌هایی که مسلط هستند.

آن نامه بعد از دیدار آخر شما شد؟

بله. بعد از دیدار آخر من بود. حتی ایشان در جلساتی به من فرمود ما برای بعد از حضرت امام نگران بودیم، چون شرط قانون اساسی برای رهبری مرجعیت بود، این‌هایی که مرجع هستند، احساس می‌کردیم با کهولت سن و قدرت مدیریت کشور را نمی‌توانند اداره کنند. آن‌هایی که می‌توانند کشور را اداره کنند شرط قانون اساسی که مرجعیت است را ندارند. ایشان می‌فرمایند محضر آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی رفتیم و گفتیم حدس ما این است که بهترین گزینه بعد از امام شما هستید، ولی اگر نمی‌خواهید این کار را بپذیرید ما موضوع را طرح نکنیم که موضوع خراب شود و ایشان فرمودند، من جواب می‌دهم.

این برای زمانی بود که امام هنوز رحلت نکرده بودند.

بله. ایشان می‌فرمود بعد حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی از قول آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی به ما پیغام دادند که من اگر این کار را بپذیرم هم رهبری ضایع خواهد شد و هم مرجعیت! من اگر بتوانم همین فقه را مدیریت کنم کار بزرگی کرده‌ام.

این را حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی به آیت‌الله صافی می‌فرمایند.

بله. آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به آقای کروبی بیان می‌کنند. این نقل آقای کروبی است و من مسئولیت این حرف را نمی‌پذیرم. چیزی است که ایشان برای من نقل کردند و شما عظمت روحی آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی را ببینید که ایشان... بعد می‌فرمایند رهبری شرایط دیگری غیر از اجتهاد و مرجعیت می‌خواهد. آگاهی به زمان، بصیرت، قدرت مدیریت، تسلط بر مسائل داخلی و خارجی می‌خواهد و اگر من بپذیرم این اتفاق خواهد افتاد. بعد هم که مقام معظم رهبری رهبر شدند بالاترین حمایت‌ها را حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی از مقام معظم رهبری داشتند که من حرف‌هایی از زبان خود مقام معظم رهبری در این زمینه دارم که حالا فرصت نیست این مطالب را بیان کنم.

این را شما دارید؟

بله، خود بنده دارم. اجمالاً اینکه آقای کروبی خودشان در ملاقات‌هایی که با ایشان داشتم، فرمودند که امروز هم اگر همه کره زمین را بچرخیم و بگردیم کسی شایسته‌تر از مقام معظم رهبری برای رهبریت پیدا نمی‌کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
1
زیادی حساب کردن روی قدرت پوشالی کدخدای قمار
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
لااقل سانسور هم میکنی یه جمله را ناقص و نامفهوم چاپ نکن بی انصاف! از چهار سطر یک نیم خط بی سر و ته!! بابا ایوالله!
مدیر پایگاه ضمن سلام و احترام
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوی تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
بگو حرف حساب نزنید و حقایق را بنا به مصلحت! نگویید تا عالیجنابان خم به ابرویشان نیاید! بهر حال مرسی از نیم بند چاپ کردن ها.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
اگر اینها را محاکمه و به سزای اعمالشان برسانند خیلی بهتر خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
بابا عوامل کودتای 97 و غارتگران بیت المال و کسانی که درصدد شکست اقتصادی کشور بودند و خزانه را خالی کردند و فرزندان و بستگان ایشان باید حصر شوند شاید ملت نفس راحتی بکشد وگرنه آن دو پیرمرد که دیگر کاری ازشان برنمیاید و هرچه خواستند قبلا کرده اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار