کد خبر: 973024
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید ترک‌ها باید در برابر گروه‌هایی مانند «پ‌ک‌ک» خویشتندارتر رفتار کنند. 
محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفتگو با خانه ملت، با اشاره به لغو سفر رئیس مجلس به استانبول به دلیل حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، گفت: به نظر می‌رسد هماهنگی بین امریکایی‌ها و ترکیه در رابطه با شمال سوریه صورت گرفته است، گرچه جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته در جلساتی در آستانه، استانبول، تهران و جا‌های دیگر دائماً بر حل و فصل سیاسی موضوع توسط گفتگو‌های سوری- سوری تأکید کرده بود. نایب رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ترک‌ها مقداری از توافقاتی که در این اجلاس‌ها به عمل آمده بود پا را فراتر نهادند، نشانه آن هم ابراز نارضایتی ایران و روسیه به عنوان شرکای مذاکره ترکیه در رابطه با سوریه است. نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: گرچه سوریه اعلام می‌کند به خاطر اقدامات جدایی‌طلبانه کرد‌ها با هماهنگی نیرو‌های دموکراتیک کرد سوری برای امنیت اقدام می‌کند، اما به نظر می‌رسد راه‌های دیگری برای حل و فصل موضوع وجود دارد.
وی تأکید کرد: ایران به شدت نگران عملیاتی شدن طرح اولیه امریکا و رژیم صهیونیستی است و هرکسی به خود اجازه دهد قسمتی از سوریه را بنا به دلایل امنیتی اشغال کند. ایران به عنوان کشور تاثیرگذار در موضوعات منطقه‌ای که حسن روابط با ترکیه را رعایت می‌کند معتقد است اگر ترک‌ها خویشتنداری کنند و از راه‌های دیگر با همکاری کشور‌های منطقه برای مقابله با اقدامات «پ‌ک‌ک» و هر گروه دیگری برای امنیت ترکیه مضر است، بهتر باشد.
جمالی تأکید کرد: ترک‌ها نباید در این شرایط با اقدامات خود اقدامات را پیچیده‌تر کند، چراکه ممکن است اقدامات نظامی باعث سوءاستفاده داعش و گروه‌های دیگر شده و وضع بدتر شود. بر اساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که بنا به دعوت رسمی رئیس مجلس ترکیه، به منظور شرکت در اجلاسی پارلمانی عازم استانبول بود، سفر خود را در پی وقوع عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه لغو کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار