کد خبر: 972979
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
عملیات موسوم به «چشمه صلح» ترکیه که از روز چهارشنبه شروع شده است، در حالی ادامه دارد که جنگنده‌های ترکیه به شدت تل ابیض را بمباران کردند
سرویس بین الملل جوان ‌آنلاین: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه از آغاز رسمی عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. رئیس جمهور ترکیه با اعلام این که عملیات نظامی در شمال سوریه با نام «چشمه صلح» است، همچنین گفته است که عملیات «چشمه صلح» علیه داعش و پ. ک. ک/ی. پ. گ است. رئیس جمهور ترکیه همچنین هدف از این عملیات را جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرز‌های جنوبی کشورش و بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه عنوان کرده است. به گفته اردوغان، عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی خواهد کرد و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود.

درگیری شدید میان قسد و ارتش ترکیه در مناطق مرزی

برخی منابع از درگیری‌های شدید میان نیرو‌های قسد با نظامیان ترکیه و شبه نظامیان وابسته با آنکارا در جبهه‌های مختلف مرز سوریه با ترکیه از راس العین در حسکه گرفته تا تل ابیض در حومه الرقه خبر دادند.

این منابع بیان کردند: این حملات همزمان با حملات راکتی ارتش ترکیه و بمباران مناطق مختلف از سوی جنگنده‌های ترکیه است.

همزمان قسد اعلام کرد: نیرو‌های ترکیه تلاش کردند که از چند محور خطوط دفاعی ما را در هم بشکنند، اما نیرو‌های ما به مقابله با آن‌ها پرداختند. آن‌ها روز گذشته به اطراف شهر راس العین رسیدند و ما هم اکنون در حال هدف قرار دادن آن‌ها با سلاح سنگین هستیم. درگیری‌های شدیدی در خط مرزی جریان دارد.

برخی منابع کُردی با اشاره به تسلط نیرو‌های ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن بر ۱۱ روستا که بیشتر آن‌ها در تل ابیض است، اعلام کردند که نیرو‌های قسد ۲ روستا را شب گذشته بازپس گرفته اند.

قسد همچنین از دفع حمله ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن در منطقه صنعتی در شرق راس العین در حومه حسکه خبر داد.

حمله به پاسگاه‌های مرزی ترکیه در نزدیکی کوبانی

این منابع از تونل‌هایی که نیرو‌های قسد حفر کرده اند و دست به پاتک علیه مهاجمان می‌زنند و پیشروی آن‌ها را سد می‌کنند هم خبر دادند و به حملات نیرو‌های قسد به پاسگاه‌های مرزی ترکیه در نزدیکی شهر کوبانی اشاره کردند.

بمباران شدید تل ابیض از سوی جنگنده‌های ترکیه

سانا گزارش داد: جنگنده‌های رژیم ترکیه تل ابیض در حومه شمالی الرقه را به شدت بمباران کردند.

وزارت دفاع ترکیه: ۲۲۸ تروریست تاکنون کشته شده اند

از سوی دیگر وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: ۹ تروریست «پ ک ک» و «پ‌ی د» و «ی پ گ» در جریان عملیات هوایی علیه تروریست‌ها در شمال سوریه کشته شده اند. تعداد تروریست‌هایی که از زمان شروع عملیات چشمه صلح در منطقه شرق فرات کشته شده اند به ۲۲۸ نفر رسیده است.

معاون اردوغان: عزم جدی برای مبارزه با تروریسم داریم

فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه گفت: «پ ک ک» و «ی پ د» به حمله به غیرنظامیان و کودکان ادامه می‌دهد. آنکارا عزم جدی برای مبارزه با تروریسم دارد و در این زمینه هرگز کوتاه نخواهد آمد.

آمار ارائه شده از سوی کُرد‌ها درباره تلفات جنگ

منابع کُردی اعلام کردند که ۳ نفر از نیرو‌های قسد و ۵ نفر از نظامیان ترکیه و ۲۲ نفر از نیرو‌های وابسته به آنکارا کشته شده اند.

این منابع از منهدم شدن ۵ تانک و سرنگونی ۶ پهپاد ترکیه خبر دادند.

اما ارتش ترکیه کشته شدن یک نظامی خود را تایید و اعلام کرده که بیش از ۱۸۰ مرکز وابسته به نیرو‌های قسد را هدف قرار داده است.

این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان سوری گزارش دادند: از زمان شروع حمله ترکیه به شمال شرق سوریه بیش از ۷۰ هزار غیرنظامی از مناطق خود فرار کرده اند. نظامیان ترکیه و گروه‌های وابسته به آن بر ۱۱ روستا مسلط شده اند و ۴۶ نفر از نیرو‌های قسد کشته شده اند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار