کد خبر: 972930
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
ترامپ با انتقاد از سیاست‌های اروپا اعلام کرد که نگرانی از بابت آزاد شدن اسرای داعشی در منطقه را ندارد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در میان خبرنگاران با انتقاد از مقامات اروپایی، گفت: در صورت فرار اعضای داعش آن‌ها به اروپا خواهند رفت.

ترامپ همچنین بیان کرد: نگرانی درباره اسرای داعشی ندارد، چون آن‌ها به آمریکا نخواهند آمد، بلکه آن‌ها به کشور‌های اروپایی که از آن جا آمده‌اند بازخواهند گشت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که بیشتر اسرای داعشی که در اختیار کرد‌ها هستند از اتباع کشور‌های اروپایی‌اند و آن‌ها از کشور ما نیامده‌اند.

به گفته ترامپ، او در چند نوبت از فرانسه، آلمان و کشور‌های مختلف اروپایی خواسته است تا اتباع داعشی خود را باز پس گیرند، اما کشور‌های اروپایی به این خواسته آمریکا توجه نکرده‌اند.

ترامپ در ادامه افزود که اروپایی‌ها به «سوء استفاده از آمریکا» عادت کرده‌اند و به همین دلیل رفتار آن‌ها موجب تعجب او نبوده است.

برآورد‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار عضو داعش در اسارت گروه‌های کردی شمال سوریه قرار دارند و نگرانی از سرنوشت اعضای داعش و فرار احتمالی آن‌ها در صورت حمله نظامی ترکیه همواره یکی از نگرانی‌ها در ارتباط با حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه بوده است.

ترکیه روز گذشته حمله نظامی خود به سوریه را به صورت رسمی آغاز کرد و اگرچه این حمله با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته، اما انتقادات بسیاری را به همراه داشته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار