کد خبر: 972929
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کریم انصاری فرد در دقیقه ۸۹ روی پاس مهدی طارمی گل چهاردهم بازی را و گل چهارم خودش را ثبت کرد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین: ایران، کامبوج، بحرین، عراق و هنگ کنگ ۵ تیم حاضر در گروه سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و مقدماتی ۲۰۲۳ چین هستند که حالا در هفته سوم ایران اولین دیدار خانگی اش را در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهد. ایران در هفته اول بازی‌ها استراحت کرد و سپس در هفته دوم با ۲ گل هنگ کنگ را در خانه اش شکست داد. در سوی دیگر کامبوجی‌ها از دو بازی قبلی خود یک تساوی مقابل هنگ کنگ و یک شکست یک بر صفر مقابل بحرین به دست آورده اند.

پنج شنبه / ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ / ورزشگاه آزادی
داور: پرنجال بنرجی
کمک اول: آسیت کومار سرکار
کمک دوم: تونی جوزف لویس
داور چهارم: سریکریشنا کویمباتور
ناظر داوری: خالد ناصر ال هینال از عمان
نماینده مسابقه: جرگال سوفباتار از مغولستان

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند
مرتضی پورعلی‌گنجی
محمدحسین کنعانی‌زادگان
میلاد محمدی
رامین رضاییان
احمد نوراللهی
احسان حاج‌صفی
محمد محبی (۷۳ مهرداد محمدی)
سردار آزمون (۴۷ مسعود شجاعی)
کریم انصاری‌فرد
مهدی طارمی

سرمربی: مارک ویلموتس

ترکیب تیم ملی کامبوج

کئو سوکسلا
چنک منز
اوک سوان
سارا کریا
سوی ویسال
آورن چان پولین
کوچ سوکومپیک
سوس ساهانا
سات روسیب
مانی یودوم
کئو سوک پنگ

سرمربی:فلیکس دالاماس

شرح گل ها:

گل اول ایران (احمد نوراللهی): در دقیقه ۴ اشتباه مدافعان کامبوج باعث شد تا توپ به احمد نوراللهی برسد. او از پشت محوطه جریمه شوتی سر ضرب و زیبا را زد و گل اول ایران را به زیر طاق دروازه حریف فرستاد.

گل دوم ایران (سردار آزمون): در دقیقه ۱۱ محمد محبی مقابل دروازه کامبوج صاحب توپ شد، اما ضربه اش توسط مدافعان کامبوج برگشت داده شد. در ادامه توپ زیر پای سردار آزمون افتاد و او با یک بغل پای خوب دومین گل ایران را به ثمر رساند.

گل سوم ایران (محمد حسین کنعانی زادگان): در دقیقه ۱۸ ارسال رامین رضاییان از سمت چپ خط دفاعی کامبوج با ضربه سر پرقدرت محمد حسین کنعانی زادگان به گل سوم بازی تبدیل شد.

گل چهارم ایران (مهدی طارمی): در دقیقه ۲۲ ضربه مهدی طارمی از داخل محوطه جریمه زده شد. ضربه او در حالی که به نظر نمی‌رسید در چارچوب باشد، با اشتباه مدافع کامبوج وارد دروازه شد.

گل پنجم ایران (سردار آزمون):در دقیقه ۳۵ ضربه احمد نوراللهی از داخل محوطه جریمه با اشتباه دروازه بان روبرو شد تا سردار آزمون که در یک قدمی دروازه بان پراشتباه حریف بود، با یک بغل پای ساده گل دوم خودش را در این بازی و گل پنجم بازی ثبت کند.

گل ششم ایران (کریم انصاری فرد): در پی خطای دوضرب دروازه بان تیم کامبوج داور در محوطه جریمه ضربه کاشته‌ای به سود ایران گرفت که این موقعیت با ضربه تماشایی کریم انصاری فرد به زیر طاق دروازه حریف در دقیقه ۳۹ به ششمین گل ایران تبدیل شد.

گل هفتم ایران (سردار آزمون): در دقیقه ۴۳ تلاش مهدی طارمی در تصاحب کردن یک توپ مرده در سمت چپ محوطه جریمه کامبوج با پاس به جلوی او همراه شد و دفع ناقص توپ توسط دروازه بان حریف با ضربه سردار آزمون بدل به سومین گل این مهاجم و هفتمین گل تیم ملی شد.

گل هشتم ایران (کریم انصاری فرد): پس از اینکه پنالتی کامبوج از دست رفت، در دقیقه ۴۷ تیم ملی بار دیگر یک حمله را ترتیب داد و اینبار کریم انصاری فرد بود که گل دوم خودش را با خوسردی و یا یک بغل پای ساده با پای چپ از محوطه شش قدم ثبت کرد.

گل نهم ایران (مهدی طارمی): در دقیقه ۵۴ پاس نرم انصاری فرد، مهدی طارمی را با دروازه بان کامبوج تک به تک کرد و این بازیکن توانست با یک ضربه چیپ گل دوم خودش و نهم تیم ملی را ثبت کند.

گل دهم ایران (کریم انصاری فرد): در دقیقه ۶۱ بود که ارسال یک ضربه کرنر، پس از اینکه مرتضی پورعلی گنجی روی توپ تاثیر گذاشت در دهانه دروازه به انصاری فرد رسید تا شماره ۱۰ تیم ملی با یک ضربه ساده دروازه کامبوج را برای دهمین مرتبه باز کند و خودش هم در این بازی سه گله شد.

گل یازدهم ایران (محمد محبی): در دقیقه ۶۵ محمد محبی روی یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه کامبوج را باز کرد؛ گلی که در اولین بازی ملی اش ثبت شد و اولین گل او در این دیدار هم بود.

گل دوازدهم ایران (محمد محبی): در دقیقه ۶۷ اینیار یک ارسال از سمت راست خط دفاعی کامبوج به محبی رسید تا این بازیکن ۲۱ ساله که در لیگ نیز با پیراهن سپاهان درخشیده بود، گل دوم ملی اش را دو دقیقه پس از ثبت اولین گلش رقم بزند.

گل سیزدهم ایران (مهرداد محمدی): محمدی در دقیقه ۸۵ روی پاس بسیار خوب از مسعود شجاعی که به عمق انداخته شد، با حرکت تکنیکی در موقعیت تک به تک با گلر قرار گرفت و با شوتی محکم موفق شد گل سیزدهم شاگردان ویلموتس را ثبت کند.

گل چهاردهم ایران (کریم انصاری فرد): کریم انصاری فرد در دقیقه ۸۹ روی پاس مهدی طارمی گل چهاردهم بازی را و گل چهارم خودش را ثبت کرد. این گل در شرایط تک به تک و با یک ضربه بغل پا از محوطه شش قدم رقم خورد تا انصاری فرد به اصطلاح در این مسابقه پوکر کرده باشد.

شرح نیمه اول

اینکه تیم ملی ایران بتواند به پیروزی آسانی در ورزشگاه آزادی دست پیدا کند، چندان دور از ذهن نبود، ولی اینکه شاگردان ویلموتس فقط در یک نیمه ۷ گل به حریفشان بزنند و کامبوج فقط نظاره گر همکاری ملی پوشان ایران باشد، چندان قابل پیش بینی نبود. سفیدپوشان ایران در نیمه اول یکی از ساده‌ترین بازی‌های خود در چند سال اخیر را به نمایش گذاشتند. آن‌ها هفت بار گل زدند و موقعیت‌های زیادی را هم از دست دادند. ابته علیرغم نمایش بسیار خوبی که بازیکنان ایرانی داشتند، نمی‌توان از عملکرد پراشتباه بازیکنان آبی پوش کامبوج و دروازه بان این تیم به سادگی عبور کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۷: ضربه سر محبی که در ثانیه‌های آخر به ترکیب اصلی رسید و جانشین دژاگه شد، از روی خط توسط مدافعین کامبوجی برگشت داده شد.
دقیقه ۱۷: شوت کریم انصاری فرد در محوطه جریمه با واکنش دروازه بان به بازی برگشت و در ادامه ضربه محبی را دروازه بان به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۳: ضربه پورعلی گنجی روی ارسال از سمت راست خط هجومی ایران با فاصله کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۲۶: پس از اینکه انصاری فرد در زدن ضربه آکروباتیک ماموفق بود، ضربه سر آزمون از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۴۶: با آغاز نیمه دوم تیم ملی کامبوج روی یک حمله و خطای بیرانوند صاحب ضربه پنالتی شد، ولی علیرضا بیرانوند یک بار دیگر توانست مقابل ضربات پنالتی ایستادگی کند تا همچنان ایران در رقابت‌های مقدماتی المپیک گلی دریافت نکرده باشد.

دقیقه ۵۰: ضربه قدرتمند محمد محبی با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۵۳: پاس در عمق سردار آزمون به مهدی طارمی رسید، ولی ضربه او را دروازه بان کامبوج برگشت داد.

دقیقه ۵۸: ضربه سر کریم انصاری فرد در دهانه دروازه با واکنش بسیار خوب گلر کامبوج راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۲: ضربه پرقدرت کنعانی از پشت محوطه جریمه با واکنش سوسکلا سنگربان کامبوج راهی کرنر شد.

حاشیه:

محمد محبی به دلیل مصدومیت اشکان دژاگه، دقایقی پیش از شروع بازی، جانشین کاپیتان تیم ملی شد.

باز شدن یک جایگاه جدید برای بانوان مهم‌ترین و خوش‌ترین خبر حاشیه‌ای ابتدای مسابقه بود.

با توجه به نور مناسب ورزشگاه آزادی، تابلو‌های تبلیغاتی در بهترین شرایط در حال نمایش تبلیغات هستند.

تیم ملی فوتبال ایران در نیم ساعت ۵ بار دروازه کامبوج را فرو ریخت تا گمانه زنی‌ها درباره تکرار نتایج رویایی قوت بگیرد.

صدای بوق از جایگاه بانوان بی وقفه شنیده می‌شود و روی اعصاب حریف سرمه‌ای پوش ایران است.

تیم ملی ایران بازی را بسیار تهاجمی آغاز کرده و چپ و راست روی دروازه حریف موقعیت ایجاد می‌کند که خیلی‌ها این نمایش را به کارتون فوتبالیست‌ها تشبیه کرده اند.

سردار آزمون مهاجم تیم ملی پس از به ثمر رسیدن ششمین گل تیم ملی به دروازه بان حریف دلداری داد.

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران بعد از ضربه کاشته زیبای کریم انصاری فرد خوشحالی ویژه‌ای برای وی انجام داد.

تیم کامبوج در ورزشگاه آزادی تنها یک هوادار دارد که با دو طبل، یک دهل و یک بلندگوی دستی مشغول روحیه دادن به بازیکنان تیم خودی است.

علیرضا بیرانوند با دستکش پوما و پیراهن زرد بیکار‌ترین بازیکن تیم ملی در نیمه اول بود.

کیسوکه هوندا هافبک سابق میلان و ستاره سابق فوتبال ژاپن با عصبانیت نظاره گر درخشش بازیکنان تیم ملی و در هم شکستگی بازیکنان کامبوج بود.

هر سه مهاجم ایران در نیمه اول این بازی موفق به گلزنی شدند.

داور در دقیقه ۱+۴۵ موقعیت ضد حمله را که بیرانوند می‌خواست با پرتاب دست پایه اش بگذارد، از تیم ملی گرفت و با اعتراض نرم گلر ملی پوش ایران مواجه شد.

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس، علی ربیعی سخنگوی دولت، معصومه ابتکار دستیار ویژه رییس جمهور در امور زنان در ورزشگاه آزادی حضور دارند. همچنین تعداد زیادی میهمان خارجی نیز در CIP آزادی حاضرند.

در دقیقه ۷۷ مرتضی پورعلی گنجی برخورد بسیار خطرناکی با سنگربان کامبوجی‌ها داشت. این برخورد باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شود.

مرتضی پور علی گنجی مدافع تیم ملی در دقیقه ۷۶ خطای شدید و عجیبی را روی دروازه بان حریف انجام داد و با کارت زرد داور جریمه شد.

با حضور مهرداد محمدی در ترکیب تیم ملی بعد از ۳۰ سال دو برادر در ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی حضور پیدا کردند.

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی از نمایش پرگل ملی پوشان ایران کاملا خوشحال به نظر می‌رسید و مرتب کنار زمین با دستیارانش در حال شوخی و خنده بود.

کیسوکه هوندا مدیرفنی تیم کامبوج کاملا در امور فنی نقش موثری داشت و مشخص نیست امور چگونه میان او و دالماس سرمربی اسپانیایی تقسیم شده است.

مسعود شجاعی بازیکن کهنه کار تیم ملی در نیمه دوم به زمین آمد و بازوبند کاپیتانی را از احسان حاج صفی گرفت.

عکاسان و خبرنگاران در این مسابقه علیرغم اینکه ۱۴ گل تا دقیقه ۹۰ دیده اند، ولی بیشتر به جایگاه بانوان چشم دوخته بودند تا سوژه‌های ویژه بازی را از دست ندهند.

کریم انصاری فرد با زدن گل چهارم در دقیقه ۸۸ از سایر هم دسته ای‌ها پیش افتاد. در بازی امروز سردار هت تریک کرد و محبی و طارمی هرکدام دو گل به ثمر رساندند.

کیسوکه هوندا مدیرفنی تیم کامبوج بعد از گل چهاردهم ایران که کریم انصاری فرد زد، ناخود آگاه اقدام به تشویق او در کنار زمین کرد.

اگر موقعیت‌های مسلم گلزنی ایران در نیمه دوم هدر نمی‌رفت، شاید نتیجه بازی‌هایی مثل گوام و مالدیو تکرار می‌شد. اما در نهایت این مسابقه با همان ۱۴ گل برتری ایران به اتمام رسید.

داور برای این مسابقه دو دقیقه وقت اضافی در نظر گرفته است.

منبع: ورزش سه

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار