کد خبر: 972775
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
قرارداد تحقیق و نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «یعقوب لیث صفاری» در حوزه تاریخ و تمدن ایرانی، بین بنیاد سینمایی فارابی و مسعود جعفری‌جوزانی منعقد شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: قرارداد تحقیق و نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «یعقوب لیث صفاری» در حوزه تاریخ و تمدن ایرانی، بین بنیاد سینمایی فارابی و مسعود جعفری‌جوزانی منعقد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «مسعود جعفری‌جوزانی» نویسنده و خالق آثار سینمایی، چون «شیر سنگی» و «در مسیر تندباد» فیلمنامه این فیلم را درباره بنیانگذار دودمان صفاریان در سیستان و روایت فتوت، ساده‌زیستی و نقش تاریخی این اسطوره تاریخی در اتحاد ایرانیان به نگارش درمی‌آورد.
بر اساس این گزارش، جعفری‌جوزانی با دغدغه‌ای که در ارجاع نسل تازه به ریشه‌های هویتی خود دارد، سال‌هاست که به ساخته شدن فیلم‌های تاریخی درباره کورش، پوریای ولی، یعقوب لیث و... علاقه نشان داده است. او در یکی از گفت‌وگوهایش به این نکته اشاره کرده و گفته بود: «متأسفانه بچه‌های ما رابین هود را بیشتر از یعقوب لیث صفاری می‌شناسند در حالی که او از جمله شخصیت‌های تاریخی پایه‌گذار جریان عیاری و فتوت در ایران است که به جوانان نشان می‌دهد چگونه امکان زندگی بهتر وجود دارد.»
«یعقوب لیث صفاری» بنیانگذار سلسله صفاریان در سیستان بود. او رویگرزاده و عیار جوانی بود که متأثر از قصه‌های رستم، به یاری فقرا و مظلومان شتافت و با دسته کوچک عیارانش که به خاطر سخاوت و فتوت او، دورش جمع شده بودند، در نظر اهل سیستان به یک پهلوان افسانه‏ای بدل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار