کد خبر: 972427
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۱
امنیت مرز‌ها زیر ذره بین پهپاد‌های ارتش است
مرز مهران همچنان شاهد موج زائرانی است که برای خروشیدن و حمایت از خون مظلومی که بر زمین ریخته شده، لحظه شماری می‌کنند تا به خیل یارانشان در مسیر کربلا بپیوندند.
سرويس ايران جوان آنلاين: دیگر نمی‌توان از افزایش زائران اربعین در مرز‌ها حرف زد. حالا باید از سیل خروشانی گفت که لحظه به لحظه به عظمت آن افزوده می‌شود و پیش می‌رود. خدمات‌رسانی‌ها کاملاً آغاز شده و در هر دو طرف مرز آنچه به چشم می‌خورد عاشقان و شیفتگان اباعبدالله‌الحسین (ع) است. شاید مهم‌ترین خبر دیروز پذیرایی «مرز خسروی» از زائران اربعین بود. اما از ایلام هم خبر می‌رسد که یک سوم ظرفیت پارکینگ اربعین مهران پر شده. در مرز مهران WIFI رایگان برای زائران ایجاد و تمام مرز‌ها با هواپیما‌های بدون سرنشین ارتش پایش و تحت کنترل هستند.

صبح زیبای دوشنبه کرمانشاه با حضور زائران اربعین آنقدر نشاط بخش بود که قابل توصیف نباشد. وقتی استاندار در نشست شورای مسکن استان شرکت کرد و خبر بازگشایی مرز را داد، همه چشم‌ها به ورودی‌های شهر چرخید تا روی زیبای عاشقان سیدالشهدا را ببینند. البته هوشنگ بازوند تأکید کرد که هنوز زائران اربعین می‌توانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ از این مرز عبور کنند. اما مرز مهران همچنان شاهد موج زائرانی است که برای خروشیدن و حمایت از خون مظلومی که بر زمین ریخته شده، لحظه شماری می‌کنند تا به خیل یارانشان در مسیر کربلا بپیوندند.

مرز‌ها در حال پایش و رصد هستند
مرز‌ها امن هستند و این به لطف تلاش و هوشیاری سپاه و ارتش و بسیج و تمام نیرو‌های نظامی و انتظامی است. در همین راستا وقتی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری به مرز مهران رفته بود تا بازدیدی از پایانه آن داشته باشد، از پایش و کنترل مرز‌ها با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین ارتش خبر داد و تأکید کرد: «تمام مرز را نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با روش‌های مختلف پایش و رصد می‌کنند.» وی افزود: برای ایام اربعین توجه بیشتری از سوی ارتش به مرز‌ها می‌شود و علاوه بر بحث تأمین امنیت، ارتش در بخش‌های مختلف از جمله راه‌اندازی موکب، بیمارستان صحرایی و... به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کند. در این آرامش و امنیت، تردد زائران فقط از مرز مهران به روزی ۱۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود و به همین خاطر با وجود ساماندهی حدود ۱۰۰پارکینگ در شهرستان مهران، شهردار این شهر اعلام کرده حدود ۳۰ درصد یعنی یک‌سوم از پارکینگ بزرگ اربعین مهران پر شده است. وقتی با این حجم از زائر، هنوز این پارکینگ عظیم جای خالی دارد و پارکینگ‌های دیگر هم آماده قبول خودرو هستند، می‌توان گفت هیچ نگرانی در رابطه با پارک خودرو و امنیت مکان برای مراجعه کنندگان بعدی نیست.

خروج با خودروی شخصی ممنوع
فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه زائران اربعین حسینی از امروز سه‌شنبه اجازه ندارند با خودروی شخصی به عراق سفر کنند، به ایسنا گفته: «از این پس تردد با خودروی شخصی به کشور عراق ممنوع است.» کوروش مودت تأکید کرده در حال حاضر با توجه به شرایط ترافیکی و افزایش جمعیت در کشور عراق، برای سفر با خودروی شخصی به عراق نیاز به هزینه و همچنین انجام تشریفات اداری است. در این زمینه زائران می‌توانند خودرو‌های شخصی خود را در پارکینگ مرز شلمچه قرار دهند و با آسودگی خاطر به زیارت خود بپردازند. لازم به ذکر است مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام هم با بیان اینکه با ایجاد رومینگ بین اپراتور‌ها در تمام مسیر‌ها و همچنین تکمیل پوشش تلفن همراه کمربندی شرقی ایلام و مسیر ایلام - کرمانشاه پوشش ۱۰۰درصدی جاده‌ای انجام گرفته است، از ایجاد چتر WIFI رایگان در پایانه مرزی مهران خبر داد. عباس بیرامی گفت: با ایجاد این چتر از شهر مهران تا پایانه مرزی به طول ۱۴ کیلومتر به زائران افزایش ظرفیت پهنای باند از یک به سه گیگابایت در شهر و از یک به دوگیگابایت در پایانه مرزی تلاش خواهیم کرد به نیاز زائران در این زمینه پاسخ دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار