کد خبر: 971925
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
بسیج سازندگی استان مرکزی عملیات تکمیلی مربوط به ساخت ۲۱۰ واحد از منازل سیل‌زده استان را در دستور کار قرار داده است.
سرویس ایران جوان آنلاین: بسیج سازندگی استان مرکزی عملیات تکمیلی مربوط به ساخت ۲۱۰ واحد از منازل سیل‌زده استان را در دستور کار قرار داده است.
امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در حاشیه سفر فرمانده کل سپاه پاسداران به خمین برای افتتاح یک کارگاه اشتغال، با بیان اینکه عملیات تکمیلی برای ساخت ۲۱۰ واحد از منازل سیل‌زده در دست اقدام است، گفت: ۴۷۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان وجود دارد و فعالیت‌های آن‌ها مستمر می‌باشد. پروژه‌های بسیج سازندگی کوچک و زود بازده است که تاکنون ۳۶۲ طرح در سطح استان توسط گروه‌های جهادی به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: انجام پروژه محرومیت‌زدایی از اولویت‌های فعالیت گروه‌های جهادی است و در بحث سیل جهاد‌گران در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و مرکزی خدمات مؤثری انجام دادند. این مسئول گفت: فعالیت‌های جهاد‌گران در جریان سیل اخیر به پاک‌سازی ۲۹۰ واحد مسکونی و خیابان‌ها از گل ولای منجر شده است. محترمی اظهار کرد: امسال در جریان سیل اخیر در استان به بیش از ۵ هزار واحد مسکونی آسیب وارد شده است به طور مثال در روستای مزرع قاسم خمین خانه‌های خشتی و گلی تخریب شدند، البته با تلاش جهاد‌گران ۱۱واحد آن آماده شده و در شرف بهره‌برداری است. محترمی گفت: پروژه‌های جهادگران شامل لایروبی قنوات، انتقال آب، تجهیز و تعمیر مدارس، فعال کردن خانه بهداشت و... است.
وی بیان کرد: در روستای مزرعه قاسم بسیاری از منازل به سبب خشت و گلی بودن تخریب شدند و ساکنان آن‌ها در مدارس و فرمانداری منطقه سکونت دارند و تاکنون ۱۲ واحد از این منازل تخریب شده که به خانواده‌های مستضعف تعلق داشت، بازسازی و نوسازی شده‌اند، همچنین مجموعه بسیج سازندگی استان مرکزی درحال لایروبی یک قنات است که اگر این فعالیت به‌انت‌ها برسد ظرفیت سطح کشت دو برابر می‌شود که این نتیجه رونق اقتصادی را نیز به همراه دارد.
این مسئول افزود: در سال‌جاری همایش جهادگران عاشورایی در زیرمجموعه کنگره نقش امام راحل و ۶۲۰۰ شهید استان برگزار‌شد.
۳۰۰ گروه جهادی در ۲۸۰ منطقه استان خدمات عمرانی، پزشکی، بهداشتی و اقتصادی ارائه کردند و اکثراً گروه‌های تخصصی محور هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار