کد خبر: 971830
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
یک روزنامه آمریکایی نوشت که روند تحقیقات کنگره ایالات متحده برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور، وی را تا مرز انفجار کشانده و او مانند کسانی که در حال احتضار است به هر سمتی چنگ می‌اندازد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: روزنامه «نیویورک‌تایمز» در یادداشتی به بررسی تلاش‌های کنگره آمریکا برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور پراخته و نوشت او اکنون بیش از هر زمان دیگری مستاصل شده و هر کاری انجام می‌دهد تا از استیضاح بگریزد.

در ابتدای این یادداشت از ترامپ به عنوان «مرد درمانده و ناتوانی که به هر سمتی دست و پا می‌اندازد» یاد شده و آمده است: «طی یکی دو سال گذشته و مخصوصا از زمان اتمام گزارش رابرت مولر [بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه]با فحاشی ترامپ، حمله به دیگران و دروغ‌پراکنی متکبرانه او خو گرفته‌ایم».

نویسنده این روزنامه با بیان اینکه ترامپ در نشست‌های خبری اخیر خود با رئیس‌جمهور فنلاند به رفتار احمقانه، غر زدن و انتقاد کردن از دیگران، طفره‌رفتن از سولاات، منحرف کردن توجهات و دروغ گفتن روی آورده، توضیح می‌دهد: «دونالد ترامپ ترسیده است؛ و او از اینکه ترسیده، بسیار خشمگین است. تنها واکنش او نیز مانند فرد محتضری است با هرچیزی که دارد و هر ابزاری که لازم باشد [برای بقا]مبارزه می‌کند.».

نیویورک‌تایمز ضمن اشاره به اینکه ترامپ مسیر تقابل با هر چیز تهدیدکننده‌ای را در پیش گرفته، می‌نویسد: «[ترامپ]افشاگر [ماجرای اوکراین‌گیت]را اکنون با هشتگ افشاگرِ جعلی یاد می‌کند، اما همزمان خواستار شناسایی و مصاحبه با اوست. از نظر ترامپ هر کسی که با افشاگر صحبت کند، نزدیک به یک جاسوس است».

این روزنامه با بیان اینکه ترامپ از هیچ چیزی بیش از توبیخ و تحقیر علنی متنفر نیست، افزود: «او همیشه معتقد بود که می‌تواند جریان روایت را کنترال کند، حتی اگر حقایق از کنترل وی خارج باشد. حقایق چندان برای این مرد اهمیتی ندارد. اما حرکت به سمت استیضاح خارج از کنترل اوست. او نمی‌تواند با قلدری از این مسیر خارج شود. او نمی‌تواند با دروغ گفتن از آن خارج شود. [استیضاح]در حال رخ دادن است».

در ادامه این یادداشت ضمن اشاره به قدرت کنگره برای استیضاح ترامپ، آمده است: «ترامپ احتمالا سومین رئیس‌جمهور خواهد بود که استیضاح می‌دهد و اولین [رئیس‌جمهوری]که به دلیل ارتباط با دولت‌های خارجی استیضاح می‌شود... این برای ترامپ دیوانه‌کننده است... نه تنها ترامپ برنده جایزه صلح نوبل نخواهد شد بلکه نشان بی‌اعتمادی و بی‌آبرویی آمریکا را دریافت خواهد کرد».

نیویورک‌تایمز در پایان با بیان اینکه عقب افتادن ترامپ از رئیس‌جمهور سیاه‌پوست پیشین خود، او را به مرز انفجار رسانده، می‌نویسد: «باید یادمان باشد که ترامپ یک سیاستمدار نبود که با تمایل شدید برای خدمت وارد میدان شود و ارزشی برای تاریخ، رسوم و بنیان‌های این کشور قائل باشد... ترامپ قبل از اینکه از میدان فرار کند، آنجا را خراب می‌کند».

ترامپ در هفته‌های اخیر متهم شده است که در تماس با رئیس‌جمهور جدید اوکراین، او را برای پیشبرد یک پرونده قضایی علیه پسر بایدن، تحت فشار قرار داده است. هلدینگ «بریسما» که «هانتر بایدن» یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، در اوکراین به فساد مالی متهم است. متن مکالمه ترامپ و زلنسکی نشان می‌دهد که ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته اطمینان حاصل کند که دادستان اوکراین این پرونده را پیش می‌برد.

گفته می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا اعطای کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین را به پیشرفت این پرونده منوط کرده است. به نظر می‌رسد ترامپ این اقدام را به امید بی‌اعتبار کردن بایدن و کاستن از شانس وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ انجام داده است.

دموکرات‌ها با بیان اینکه ترامپ با این اقدام از اختیارات خود برای رسیدن به نفع شخصی سوء استفاده کرده است، روند رسمی استیضاح رئیس‌جمهور را آغاز کرده‌اند. ترامپ در روز‌های اخیر با عصبانیت به این تحقیقات واکنش نشان داده و حتی خواستار بازداشت «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شده است. شیف محوریت تحقیقات استیضاح را بر عهده دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار