کد خبر: 971561
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
رئیس قوه قضاییه بر ضرورت تعامل و همکاری جدی دستگاه‌ها و خودداری از امساک برای اتصال و ارائه اطلاعات به یکدیگر تاکید کرد.
سرویس سیاسی جوان‌آ‌نلاین: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای راهبری دادرسی الکترونیکی، اساس شکل گیری دولت الکترونیک را منوط به تعامل و همکاری جدی دستگاه‌ها با یکدیگر دانست و تصریح کرد: همکاری دستگاه‌ها در جهت شکل گیری دولت الکترونیک، علاوه بر تسهیل امور و دسترسی آسان همگان به عدالت، موجب می‌شود که متجاسران به قانون نتوانند میدان بیابند و با تسلط دستگاه‌ها به اطلاعات و تبادل داده‌ها با یکدیگر، مانع از تشکیل حیاط خلوت و فرصت‌های مجرمانه برای افراد قانون گریز می‌شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: متاسفانه دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات به یکدیگر امساک می‌کنند و این روحیه، مانع از شکل گیری دولت الکترونیک می‌شود؛ لذا باید در جهت نهادینه سازی فرهنگ اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر و ارائه اطلاعات به دستگاه‌های مربوط و مسئول، تلاش کرد.

حجت الاسلام رئیسی، ارزش افزوده دولت الکترونیک برای کشور را از جهات گوناگون بسیار بالا دانست و تاکید کرد: این ارزش افزوده، به هیچ عنوان با نگاه جزیره‌ای و بخشی نگری به دست نمی‌آید.

براساس این گزارش، آیین نامه اجرایی نحوه و میزان دسترسی به اطلاعات مرکز ملی داده‌های قوه قضاییه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار