کد خبر: 970857
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن پیش از مذاکره با تهران تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور دور بامداد جمعه گفت که واشنگتن پیش از مذاکرات با ایران تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور را لغو نخواهد کرد.

وی که با شبکه خبری الحدث مصاحبه می‌کرد، افزود: ما آماده مذاکره با همه هستیم، اما پیش شرطی را برای مذاکرات قبول نمی‌کنیم.

شنکر در ادامه این مصاحبه مدعی شد که جنبش انصارالله یمن یکی از بازو‌های ایران در منطقه بوده و ایران فناوری‌های نوین را در اختیار این جنبش قرار داده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا به حملات دو هفته پیش به تاسیسات نفتی آرامکوی سعودی اشاره کرد و گفت که یک گروه متشکل از کارشناسان آمریکایی، اروپایی و بین‌المللی در حال تحقیق درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکو هستند.

وی درباره تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس نیز گفت که در حال انجام مذاکراتی با همپیمانان خود برای مشارکت در نیروی دریایی بین‌المللی در منطقه خلیج فارس هستیم.

در حالیکه مقامات ایرانی بار‌ها تأکید کردند که با وجود تحریم‌ها و فشار‌ها به هیچ عنوان با آمریکا وارد مذاکره نخواهند شد، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر خواستار مذاکره بدون پیش‌شرط ایران با آمریکا شد.

وزیر خارجه آلمان در سخنرانی عصر روز چهارشنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تأکید بر مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: «تن‌ها مسیر آشتی و مصالحه، گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا است».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار