کد خبر: 970837
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:
خطیب جمعه تهران گفت: برای برخی جریانات سیاسی شایستگی‌ها فقط در قالب اینکه هم گروه و مسلک هستند یا نه تعریف می‌شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: امام زین العابدین (ع) می‌فرمایند پسر آدم در هر روز مبتلا به سه مصیبت است، ولی عبرت نمی‌گیرد؛ اولین مصیبت این است که هر روز که از عمر ما می‌گذرد، یک روز عمر از دست می‌دهیم که هرگز به دست نخواهد آمد. دومین آن این است که خداوند برای هر یک از ما روزی مقدر کرده و هر روز آن را کامل دریافت می‌کنیم، اما چه برای آخرت خود ذخیره می‌کنیم؟ گرفتن روزی محرز است، اما از ذخیره آخرت آن غافلیم. مصیبت سوم که از همه هشداردهنده‌تر است این است که هر روز که از عمر خود را از دست می‌دهیم، یک قدم به مرگ خود نزدیک‌تر می‌شویم.

وی افزود: کسانی که میخواهند با تقوا زندگی کنند، باید این سه مصیبت را در نظر داشته باشند تا اسیر غفلت و تسامح و وسوسه‌های شیطانی نشوند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به آیات سوره فاتحه و تاکید بر لزوم دل نبستن به غیرخدا، ادامه داد: جز خداوند کسی دیگر یاور ما نیست و کاری از دیگران بجز خداوند متعال ساخته نیست. انسانی که خدا را شناخت غیر از خدا برایش سودی ندارد. وجود، اثر، آگاهی و حیات و قوت و قدرت و همه آنچه را داریم برای ما نیست و خدا به ما داده است و هر لحظه خدا بخواهد حیات ما خاتمه پیدا می‌کند یا آبروی انسان می‌رود؛ یا گرفتار موشک می‌شود یا سیل می‌برد یا به بلایی مبتلا می‌شود و ما به خاک سیه می‌نشینیم.

خطیب جمعه تهران، گفت: افرادی که غیر خدا را می‌پرستند، در قالب‌های مختلف ظهور و بروز دارند، گاهی علم پرستند، گاهی شهرت پرستند، گاهی قدرت پرستند و گاهی گروه پرستند.

وی تاکید کرد: برخی از این جریانات سیاسی خدا را نمی‌پسندند و جریان خود را از هر حقی، حق‌تر می‌پندارند و رقیب را از هر باطلی باطل‌تر می‌دانند و این تعصبات آن‌ها را کر و کور می‌کند و در گزینش‌ها و انتصاباتشان، خدا و مردم را از یاد می‌برند و شایستگی‌ها فقط در قالب اینکه هم گروه و مسلک هستند یا نه تعریف می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار