کد خبر: 970355
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
اعتراف مرکز تحقیقات امنیت رژیم صهیونیستی
مرکز تحقیقات امنیت رژیم صهیونیستی در جدیدترین گزارش خود رژیم سعودی را ببری کاغذی توصیف و تأکید کرد که ایران دست برتر را در منطقه خلیج فارس دارد.
سرویس بین الملل جوان آ‌نلاین: مرکز تحقیقات امنیت دانشگاه تل‌آویو در فلسطین اشغالی در گزارش خود به حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان در دو منطقه بقیق و خریص اشاره کرد و نوشت: بقیق از بزرگترین تأسیسات نفتی در نوع خود در جهان به‌شمار می‌رود و این حمله از نظر میزان خسارت و اهمیت اقتصادی آن خطرناکترین حمله به تأسیسات نفتی در منطقه از آغاز جنگ اول خلیج فارس به‌شمار می‌رود.

این گزارش افزود: سخن از کاهش موقت ۵ میلیون و هفتصد هزار بشکه‌ای نفت یعنی حدود ۵۰ درصد قدرت تولیدی عربستان است.

این مرکز تحقیقاتی رژیم اسرائیل تصریح کرد: سعودی‌ها چند سال است که در نبردی پیچیده در یمن غرق شده‌اند. این نبرد اخیراً در سایه افزایش حملات موفقیت‌آمیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اهداف عربستان و اعلام امارات مبنی بر عقب‌نشینی نظامی از یمن دشوارتر شده است. این امر علاوه بر آسیبی است که به وجهه عربستان به‌عنوان «ببری کاغذی» وارد شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این‌که عربستان سعودی تاکنون انگشت اتهام را درباره حملات به تأسیسات نفتی به‌سمت ایران نشانه گرفته است، بیانگر افزایش نگرانی سعودی‌ها است. شک و تردید درخصوص نیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و میزان آمادگی او برای اقدامی نظامی علیه ایران و به‌طور مشخص تعهد به دفاع از عربستان وجود دارد.

این مرکز تأکید کرد: ایران برتری خود در خلیج فارس و شکننده بودن رقیب اصلی منطقه‌ای خود را ثابت کرده است؛ به‌گونه‌ای که به سطح اعتماد و تکیه کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس به ستون امنیتی آمریکا زیان وارد می‌کند.

این مرکز همچنین حمله به تأسیسات نفتی عربستان را پیامی برای رژیم اسرائیل دانست.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار