کد خبر: 970276
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده و شرکت توسعه دارویی رسا روزگذشته در حالی برگزار شد که به گفته وکیل نعمت‌زاده، آقای نعمت‌زاده قول داده خسارات تولیدکنندگان تا ریال آخر جبران شود.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: قاضی مسعودی‌مقام در ابتدای جلسه از وکلای شبنم نعمت‌زاده خواست اگر دفاعی دارند در راستای اتهام موکل خود شرح دهند. در این بخش از جلسه دادگاه، وکیل نعمت‌زاده ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: زمانی که دوستان پیشنهاد همفکری در این پرونده را دادند ابتدا اکراه داشتم، اما جلسه‌ای ترتیب داده شد که من تأکید کردم پدر شبنم نعمت‌زاده نیز حتماً در جلسه باشند چراکه ابهاماتی وجود داشت که باید به اقناع وجدانی می‌رسیدم تا ببینم وجهی دارد که وارد پرونده شوم یا خیر!

قانون‌گریزی نعمت‌زاده و داماد شمخانی
مظاهری افزود: از شبنم نعمت‌زاده خواستم درخصوص مسائل مطرح شده توضیح دهند. در این خصوص خانم نعمت‌زاده گفتند در آن سالی که پروانه ساخت ویلای لواسان را دریافت کردم، ۷۰۲ مورد پروانه توسط شهرداری لواسان صادر شده بود که فقط دو مورد آن تخلفی نداشته است و ما بقی مالکان در ۷۰۰ ملک باقیمانده و متخلف، جریمه تخلف خود را به شهرداری پرداخت می‌کردند. وکیل نعمت‌زاده این‌گونه ادامه داد: خطاب به شبنم نعمت‌زاده گفتم،‌ای کاش آن دو نفر یکی شما و یکی دیگر آقای میرمحمدعلی داماد آقای شمخانی می‌بودید.

لیست اموال نعمت‌زاده در دادگاه
مظاهری خطاب به تولیدکنندگان دارویی اظهار کرد: از همین تریبون و به نقل از پدر شبنم نعمت زاده اعلام می‌کنم، خسارات تولیدکنندگان تا ریال آخر جبران خواهد شد. ضمن اینکه آقای نعمت‌زاده فرمودند، لیست اموال خود را چه قبل از مسئولیت و چه بعد از آن به ریاست قوه‌قضائیه تقدیم کرده که شفاف است. من نیز لیست اموال وی را گرفتم تا در صورت لزوم به دادگاه بدهم و اگر صلاح دیدید در اختیار رسانه‌ها نیز قرار می‌دهم.

انبار در وضعیت اضطرار
وکیل نعمت‌زاده اظهار کرد: نگهداری دارو در انباری که مجوز آن صادر نشده نقض قانون جزایی است، اما باید وضعیت اضطرار و مجوز‌های بعدی را هم در نظر بگیریم.

او افزود: موضوع انبار در مقایسه با اتفاق بزرگی که رخ داده یک مسئله کوچک است! و مسئله بزرگ این است که منابع چه شده است؟! این اتفاقاتی که طی یکی دو دهه اخیر در رابطه با بستگان مسئولان رخ داده، مردم را بدبین کرده است، اما شاید بررسی‌های ما هم واقع نباشد، این‌ها سرنخ‌هایی است که باید راجع به آن تحقیق کرد.

تأکید قاضی بر ادامه تحقیقات
وی افزود: سرنخ‌هایی از وجود جریانی در این شرکت محرز شد، بنابراین امیدوارم چنانچه هیئت عالی قضایی در این شعبه قانع شدند که نقصی در تحقیقات دادسرا وجود دارد درخواست تکمیل آن را در جهت کشف حقیقت بدهند.

قاضی مسعودی‌مقام در این بخش از جلسه دادگاه خطاب به وکیل نعمت‌زاده گفت: چهارشنبه هفته قبل نام افرادی که ذی‌مدخل هستند را به دادسرا اعلام کردیم و در حال انجام تحقیقات هستند که درخصوص چهار پنج نفر در حال تکمیل است.

قرارداد انبار به من ربطی ندارد!
قاضی خطاب به احمدرضا لشکری‌پور گفت: شما متهم هستید به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور به مبلغ بیش از هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال، آیا این را می‌پذیرید؟

متهم پاسخ داد: خیر. خانم نعمت‌زاده در کیفرخواست گفته من اختیار تام داشتم، در حالی که من اختیاری نداشتم، او منابعی به شرکت نیاورد و در هیچ کدام از این قرارداد‌های انبار هم امضای من وجود ندارد.

فروش و وصول با اطلاع نعمت‌زاده
در ادامه جلسه نیاز آبادی، نماینده دادستان با بیان اینکه متهم و وکیل او همواره می‌گویند، تمام کار‌ها بر عهده لشکری‌پور بوده، خطاب به نعمت‌زاده گفت: چرا سهام شرکت را برای خود و افراد نزدیک خانواده استفاده می‌کردید؟ ریال به ریال دارو برای بیماران مهم بوده و آیا با وجود آنکه از موضوعات خبر داشتید باز هم دین خود را از نوع بدهی می‌دانید؟

نماینده دادستان بیان کرد: به فرض اطلاع نداشتن از توزیع دارو چرا نسبت به پرداخت دیون خود کاری انجام نداده‌اید؟ طبق گزارش‌ها مشخص شده فروش دارو و وصول چک داروخانه به شرکت رسا همگی با اطلاع شما (نعمت‌زاده) بوده است.

نقش اول اعتبار خانوادگی
نیازآبادی ادامه داد: شما! خانم نعمت زاده به عنوان رئیس هیئت‌مدیره شرکت امکان محدودکردن اختیارات آقای لشکری‌پور را داشتید و می‌توانستید از اختیارات قانونی خود استفاده کنید و در این رابطه دلیلی برای اینکه آقای لشکری‌پور سدراه اقدامات شما باشد، ارائه نکرده‌اید. نیازآبادی تصریح کرد: این اتفاقات در حالی رخ داده که سایر افراد مشابه شما چنین اعتباری ندارند و حتی عاجز از دریافت مجوزی ساده برای تأسیس یک داروخانه کوچک هستند، چه برسد به تأسیس شرکت‌های بزرگ‌تر. پس اعتبار شخص شما ملاک نبوده بلکه اعتبار خانوادگی شما نقش اول را بازی کرده است.

دلیل کاهش کلان دارو در سطح کشور
نماینده دادستان تصریح کرد: شبنم نعمت‌زاده در دفاعیات خود مکرر اعلام می‌کند، دارو را میان داروخانه‌ها توزیع کرده و اخلالی ایجاد نشده است، در صورتی که نگاه کلان آن را رد می‌کند و توزیع همراه با تخفیفات و جایزه سبب‌شده که شرکت‌های زیادی جذب شرکت دارویی رسا شوند و در نتیجه انحصار دارو ایجاد شده است و این امر در بلندمدت چرخه تولید و توزیع را دچار اخلال می‌کند.

نماینده دادستان بیان کرد: به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی در شرکت تولیدی دارو با کاهش کلان دارو در سطح کشور مواجه شدیم که نتیجه آن کم‌شدن تقاضای شرکت‌های تولیدکننده دارویی و انحصار بود.

چرا سریعاً بدهی خود را تسویه نکردید؟
وی افزود: خانم نعمت‌زاده عنوان کرده است که آقای لشکری‌پور وی را به اتاق راه نمی‌داده و او را از انجام اقدامات خود باخبر نمی‌کرده است. در حالی که اگر به راستی آقای لشکری‌پور این کار را انجام می‌داد، چرا خانم نعمت‌زاده زودتر با وی قطع همکاری نکرد. این در حالی است که دست خانم نعمت‌زاده برای این کار باز و رئیس هیئت‌مدیره هم بود.

نماینده دادستان ادامه داد: اکنون سؤال من از متهم این است چرا بعد از درخواست شرکت‌های تولیدکننده دارو مبنی بر پرداخت بدهی از پرداخت بدهی سرباز زدید، در حالی که می‌دانستید شرکت‌های تولیدکننده دارو به دنبال تولید دارو هستند؛ چرا سریعاً بدهی خود را تسویه نکردید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار