کد خبر: 970058
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
فرماندار تبریز
فرماندار تبریز در تشریح حوزه شهرستان تبریز به ریزش کوه در منطقه باغمیشه گفت: برخی‌ از طرف من گفت‌وگو زده بودند که علت ریزش کوه آب است در حالی که من چنین حرفی نزده بودم و اصلا بیان علت ریزش در حیطه کارشناسان امر است.

 بهروز مهدوی  در حاشیه نشست خبری با عنوان "بررسی نقش رسانه‌ها در توسعه مشارکت سیاسی_ اجتماعی بانوان" در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن اول مهرماه اظهار کرد: هیچ مشکلی برای بازگشایی مدارس در استان وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است. 

فرماندار تبریز در تشریح حوزه شهرستان تبریز به ریزش کوه در منطقه باغمیشه اشاره کرد و گفت: برخی‌ از طرف من گفت‌وگو زده بودند که علت ریزش کوه آب است در حالی که من چنین حرفی نزده بودم و اصلا بیان علت ریزش در حیطه کار من نیست. 

وی ادامه داد: با توجه بر اینکه شیب کوه در آن منطقه بالای ۶۵ درصد است و اصولاً کارهای عمرانی و زیرسازی‌ها شیب کوه نهایت ۴۵ درصد می‌شود، آن را هم باید ترانس‌بندی و ترانشه‌بندی می‌کردند که نشده است. 

فرماندار تبریز افزود: سابقه منطقه به سال ۷۹ برمی‌گردد و نباید شهرداری وقت اجازه ساخت و ساز می‌داد. 

مهدوی تصریح کرد: نزدیکی به کوه با شیب بسیار تند و نوع جنس خاک (نرم) منجر شده تا سنگ‌ها پوسته پوسته شده و هوازدگی مابین لایه‌های رسوبی و بارندگی فصلی منجر به ریزش کوه شود.

وی توضیح داد:  در حال حاضر ساکنان بعد از سه روز ترک منازل خود، به خانه خود بازگشته‌اند ولی ما حضور آنها را تائید نمی‌کنیم و طبق نظریه کارشناسان باید سنگ بالای کوه برداشته شود، چراکه علت ریزش همان بود.   

مهدوی خاطرنشان کرد: گسل بزرگ تبریز دقیقا از روی کوه عینالی و باغمیشه می‌گذرد و جای تعجب دارد که چرا باید اجازه ساخت و ساز در این مناطق داده می‌شد. 

فرماندار تبریز تاکید کرد: گسل تبریز گسل بزرگی است و حالا سوال اینجاست که چه کسی روی گسل و نزدیکی به آن را برای شهرک مسکونی مصوب کرده است؟ 

وی یادآور شد: در ساخت اتوبان  پاسداران مقرر بود تا در بالادست اتوبان هیچ‌گونه ساخت و سازی صورت نمی‌گرفت ولی بعد از اتوبان شهرک شهید بهشتی، رشدیه، باغمیشه تشکیل شده است. 

مهدوی تصریح کرد: به جای دلسوزی برای حاشیه‌نشینی در وقتش باید عملکرد خوبی داشتیم، چراکه ترحم بی‌جا غیر قابل قبول است و حاشیه‌نشین محصول همان دلسوزی است که اجازه ساخت داده شد. 

فرماندار تبریز با بیان اینکه قصور موضوعی است که هیچ‌کسی بر عهده نمی‌گیرد و باید کمیسیون ماده ۱۰۰ دستور قلع و قمع می‌داد، گفت: الان باید برزن‌هایی که روزی چشم‌های خود را در منطقه بهشتی بسته و شاهد گسترش این خانه‌ها شده‌اند، پاسخ بدهند. 

وی متذکر شد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر در مناطق کم‌برخوردار و نامناسب زندگی می‌کنند و در خود کوی بهشتی که سال گذشته در اثر بارش و به علت نمناک شدن، دچار ریزش شد هیچ اصول فنی در آن رعایت نشده بود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر