کد خبر: 970023
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو سنندج
مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو سنندج گفت: برای تعمیرات، مرمت و بازسازی مدارس ناحیه یک و دو سنندج 40 میلیارد ریال اعتیار هزینه شده است

محمد سعید کنعانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج با تبریک پیشاپیش بازگشایی مدارس و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس به تشریح اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش در سالتحصیلی جدید پرداخت و با اشاره به اینکه روز دوشنبه نخستین روز مهر و آغاز بازگشایی مدارس است، اظهار کرد:  این روز یک تحول در زندگی مردم است چه آنهایی که دانش‌آموز مدرسه رو در حال حاضر دارند و چه آنهایی که قبل‌ها فرزندان مدرسه‌ای داشته‌اند.


وی گفت: بازگشایی مدارس سبب افزایش امید و نشاط در جامعه می‌شود و اثرات قابل توجهی بر زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم می‌گذارد چرا که در شهر سنندج، شش هزار معلم، هشتاد هزار دانش‌آموز، 35هزار خانواده و 500 مدرسه همگام با سایر اقشار از جمله بازاری‌ها، نیروهای نظامی، انتظامی، شهرداری درگیر این قضیه مهم اجتماعی می‌شوند.


وی یادآور شد: در طول تابستان تلاش شده است تا هنگام بازگشایی مدارس، کلاس‌های درس آماده و هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج عنوان کرد: تعطیلات سه ماهه تابستان منجر به ذخیره انرژی برای شروع دوباره و پرشور دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در اول مهرماه شود.


کنعانی عنوان کرد: برخلاف تصور عامه مردم که تابستان فصل تعطیلی مدارس است، این فصل سخت‌ترین و پرکارترین ایام سال برای آموزش و پرورش است و در این ایام فعالیت‌های متنوعی از جمله اعلام نتایج امتحانات، ثبت‌نام دانش‌آموزان، تامین تجهیزات، تعمیرات و آراستگی فضا و نظافت مدارس، دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان، نقل و انتقالات صورت می‌گیرد که نتایج آن در روز اول مهر مشخص و نمایان می‌شود.

وی در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان اضافه کرد: دغدغه اصلی اولیاء در تابستان ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس است که تلاش شده در این موضوع رضایت عمومی ایجاد شود و حتی دانش‌آموزانی که از لحاظ مالی دچار مشکل شده‌اند بتوانند در فرایند آموزش قرار گیرند.


مدیر دستگاه تعلیم و تربیت ناحیه دو سنندج بیان داشت: مبلغ 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور به خرید تجهیزات اختصاص داده شده است که این تجهیزات شامل میز و نیمکت دانش‌آموزی، میز و صندلی معلم، پروژکشن و پرده نمایش است.

کنعانی با بیان اینکه این امکانات خریداری و بخش بزرگی از آنها بین مدارس توزیع شده است، اضافه کرد: علاوه بر این مبلغ پنج میلیارد ریال از اعتبارات داخلی نواحی نیز در این بخش هزینه شده است.


وی هزینه صرف شده در بخش تعمیرات، مرمت و باسازی مدارس نواحی ۱و۲سنندج را  40میلیارد ریال اعلام کرد که از این طریق نقاط حادثه خیز، مرمت دیوارهای فرسوده، اصلاح و تعمیر سیستم‌های گرمایشی، لوله کشی‌ها، ایزوگام، سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها، خط کشی‌های حیاط مدرسه و نصب دوربین‌های مدار بسته شده‌اند.
 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در خصوص فضاهای آموزشی در حال احداث گفت: در شهرستان سنندج 10 فضا تا اواخر آبان ۹۸ آماده بهره‌برداری است که سرآمد همه آنها هنرستان هنرهای زیبا واقع در شهرک بهاران و دبستان خیرساز دکتر فانی واقع در سه راه شیخان است.

کنعانی هدف آموزش و پرورش را تربیت انسان صالح عنوان کرد که برای زندگی پاک، قرب الهی و نزدیکی هرچه بیشتر به خدا مدارس نقش والایی دارند و باید همه کمک نمایند که مدارس به نحو احسن اداره شوند زیرا نسل فعلی آینده‌سازان کشور خواهند بود.

وی در پایان گزارشی در خصوص شیوه سازماندهی معلمان،توزیع کتب درسی به نمازگزاران ارائه کرد.

انتهای پیام/2330/72

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر